Göteborgsbilder

Spårvagnar är läskiga saker som liksom smyger på en när man minst anar det!



Här är det  ju direkt livsfarligt att gå mitt på vägen och fotografera och filosofera i sina egna tankar...
Till slut kom jag i allafall helskinnad över gatan till vårt hotell som ni ser i bakgrunden.



Perfekt läge, mittemot Centralstationen - till och med jag hittade utan problem!!!



Både tjusigt och mysigt med en slags utomhusmiljö fast inomhus.



Och frukosten...!! Helt fantastisk.
Precis den uppladdning som behövs inför en intensiv bokmässedag.



Jisses, vad med folk det var!
Trångt, varmt och alldeles underbart!
Intressanta miniseminarier med kända föreläsare, bland andra Henning Mankell som hade mycket klokt att säga.



Här är det Lena Sundström som talar om främlingsfientlighet.

Kändistätt var det också förstås, och dagens absoluta behållning var när jag nästan snuddade vid min husgud, guru och stora förebild...

  HÅKAN NESSER!!!

Eftersom jag fullständigt saknar pokerface så glodde jag antagligen som en lycklig idiot...
Bilden har jag lånat här   då jag inte var kapabel att knäppa någon egen i mitt paralyserade tillstånd.
Lite svettig under blusen blev jag allt...Starstruck, tror jag att det kallas. :D



Det är är det samlade bytet, som fick följa med hem! Uteslutande pocketböcker, uteslutande spänningsromaner och enbart nordiska författare bortsett från Joyce Carol Oates, som hängde med av bara farten. Några okända och en del säkra kort. Sammanlagt blir det en hel massa underhållande timmar i läsfåtöljen!!
Kan bli lite knepigt att hitta tiden bara...dom får nog vänta i bokhyllan så länge.
TUR att böcker aldrig blir för gamla!!


Permalink Allmänt Kommentarer (17) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Vad kul! Men du skulle ha smygfotat Nesser! Det gjorde jag med alla kändisar på äntligen hemma-mässan. Mumannen skämdes..:D



Hotellet ser superfint ut!

Postat av: Agnetha

Jasså, bokmässan ser jag ! Du har alltså varit i närheten av mig, njaa inte sååå långt ifrån iaf. Vilket hotell ! Helt otroligt ! Hoppas Gbg visade upp sin bästa sida och att du mår fint.



Ha det gott !



Kram

Postat av: ansepanse

de böckerna hade jag gärna själv haft :)

Sv: tack

kramar

Postat av: Svorskan

Vad roligt och vilket hotell ni verkar bo på. Jag älskar att bo på hotell.., ett riktigt lyx-djur. ;)

Postat av: Ellis

Åh jag saknar tiden jag hade för att läsa, den är putsväck, hinner knappt med bloggar!

Postat av: Ia

Oj, ser att Du har några härliga timmar framför Dig ;)



Sv; Visst är det så att om man själv ler får man leenden tillbaka...det var bara så konstigt för det avr folk som var en bit bort som liksom vinkade och hojtade HEJ!!!!!! Men..kul och jag hejade glatt tillbaka *gillar*

Postat av: Barbro Binda

DEN hotellfrukosten skulle jag vilja ha! Som kvällsmål. Jag kan inte äta på morgonen, då dör jag hellre. Kram pådä!

Postat av: Afrodite

Vilken dag! Vilka fynd! Underbart! =)

Ha det gott vännen!

Postat av: Stattinskan

Idag spamhälsarjagpå med samma hälsning till er alla. Är nästan lika sjuk som en "man" så orken är därefter ;-)

Gomorron!

Pst Jag älskar HN för man kan aldrig lista ut hur utgången i hans böcker blir, så vida man inte tjuvkikar på sista sidan ;-)

Postat av: Tess

Hej hej



Vi åker ner till Göteborg på fredag och ska kolla på Champions of rock. Vad skoj det verkade med bokmässan. Vi har ju ingen sån här i Sthlm vad jag vet. Vilket hotell är det? Påminnde lite om Radisson, vi var där för något år sen. Nu blir det Gothia Towers för vår del.



Sköt om dig.

Postat av: Agnetha

BS Tror nog du hittar alla ingredienser till denna thaimaten på en hyfsat stor ICA butik, kolla får du se !



Nej, jag var inte i Gbg, men jag bor en timma därifrån bara. Vi åker dit ibland till makens syskon och hälsar på eller går på bio eller nåt. Missade bokmässan i år, har för ont för att orka trava omkring där.



I slutet av okt. gifter sig min yngsta i Linköping , då ska vi bo på hotell i 2 nätter och njuta. Det blir skoj ! Lilla vännen har blivit så stor, tiden går alltför snabbt. Bara att vänta på nästa kull barnbarn då !



Ha det så gott !



Kram

Postat av: Stattinskan

... är du fortfarande i Götet?

Postat av: Pia

Lite avis är jag på dig som varit på bokmässan.. Något år ska jag minsann ta mig ner, jag oxå!!! Fick du böckerna signerade eller??? Lite amatörbloggare får jag lov att säga att du är.. eftersom du inte tog något foto på husguden din!!! Eller Mankell? Ja, vilken kändis som helst hade f-n dugt!! ;o)

//En som inte vill erkänna att hon inte vågade fota när hon häckade under en markis med Tomas Bodström :o)

Postat av: Liselotte

Wow och slurp! Med en sådan frukost hade jag rullat i säng igen... Men med tanke på trängsel och fullspäckade workshops och samtal med författare att lyssna på så behövs det förmodligen. Åh, tänk att nära på röra vid Nesser!!! Lyckost. Och så många andra intressanta författare! Ja, nästa år då måste jag bara fara!

Postat av: Dansbandsfrun

Älskar Göteborg, o hade gärna gått på mässan. Har dock aldrig läst Nesser. (ännu, ska jag väl säga) kram

Postat av: Mia systeryster

Åh vad jag blir avundsjuk, hade gärna velat gå på bokmässan jag med och bott på hotell!Och H Nesser skulle jag definitivt vilja se=D

Postat av: Nattis 2.0

Förstår inte hur du tycker att spårvagnar smyger upp på en de lever och har sig som attan ju :) Speciellt de nya vagnarna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback