På spåret!



På skoterspåret, alltså!
Själva skoteråkandet ger jag inte mycket för, men spåren skapar fantastiska vinterpromenadvägar i skogen där man inte annars hade kunnat gå.



Och när man går där man inte brukar gå, så ser man också saker man inte brukar se...
Åtminstone inte så ofta.



Som det här till exempel!
Sånt ser man inte ofta, eller hur?
Fascinerande!



Här har älgarna haft brottningsmatch och av döma av snöklumparna i trädkronorna kan man misstänka att det hela urartade i snöbollskrig!

Det hade varit nåt att se, det!
Det kallar jag en naturupplevelse utöver det vanliga.
Varför hamnar aldrig dom filmerna på Mitt i Naturen?
Om det inte vore för dom tydliga bevisen, skulle man nästan kunna tro att det aldrig hade hänt överhuvudtaget...

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: krulli

Mycket snö har ni kvar helt klart! Här är nästan allt borta.

Postat av: Ama de casa

Älgarnas snöbollskrig... Ja, det hade jag verkligen velat se!

:-)

Postat av: Mita

Ja det är nog mycket livat runt om i skogen. Speciellt där inte vi människor stör så mycket.

Härliga bilder,

Kramiz!

Postat av: ansepanse

vad häftigt! en höstdag när J och jag gick med vovvarna i skogen kom vi fram till en lega där det syntes tydligt att två älgar legat under natten

kramar

Postat av: Gun

Vad coolt, då skulle kanske till och med jag kunna överväga att eventuellt titta en väldigt liten stund på Mitt i naturen. ;)

Postat av: Bara Jag

Jag älskar verkligen skoterspår!! Autobahn rakt in i skogen bara ;-)



KRAMAR!

Postat av: Ellis

Hmm vår snö är typ borta och de SÅ JÄVLA SKÖNT! :O

Postat av: Krönikören

Här har vi inga såna bra spår. Och en tass i ett skidspår och lokaltidningarna svämmar över av sura insändare.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback