I en beige liten stuga...

 

Den gångna helgen har tillbringats i en liten spartansk stuga intill skidbacken i Malå.
Ditlurade lockade av goda vänner med friluftsliv i blodet anlände vi på fredagskvällen med packning nog för en smärre världsomsegling.
Fullpackad bil plus takbox, det var nätt och jämnt att vi rymde barnen.
Jag menar, vi snackar ju  faktiskt TVÅ hela nätter, FEMTON mil hemifrån...

Trevligt hade vi, inte minst kvällstid, men så mycket slalomåkning  (för oss i den äldre generationen) som vi hade förespeglat oss blev det inte av olika anledningar. (Lättja, skidbrist, snöfall...ursäkterna kan göras oändliga..)
Ungarna däremot jagade nedför backarna och uppför liftarna och stannade bara till som hastigast för proviantering vid lägerelden emellanåt.



Det är nåt speciellt med att äta ute.
Nåt med röklukten, frusna fingrar och varm choklad, tappade mackor i snön och vidbränd falukorv...
Nja, som jag nämt förut så njuter vår familj campinglivet i små portioner.
Den här gången blev det mer shopping än skidor och det passade oss alldeles utmärkt!
På lördagen var det nämligen rea av det trevliga slaget i Malåbutikerna - Ta Tre, Betala För Två!

Klart vi slog till, den håla FINNS inte som man inte kan shoppa i...

Vad vi fyndade?

Skidkläder förstås, byxor och handskar åt maken och en jacka åt mig som slank med på köpet!
Så nu är vi minsann rustade för NÄSTA gång det bär i väg till fjälls!
Då ska det minsann bli åka av...

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Då är det alltså bara här i Spanien som skidsäsongen var över :-)



Mysigt att bo i en liten campingstuga - tält är lite värre så här års :-)

Postat av: Cina

Åh! Det låter som en himla härlig helg!

Postat av: Krönikören

Hahaha! Jag började fnissa redan vid rubriken! Fick liksom en aning om vart det barkade. Men lite shopping är ju aldrig fel.

Postat av: Britt

Helt sant - det finns inte en håla som är för liten för shopping.



Och skidåkning är lite överskattat...nej tacka vet jag after ski hela dagen...ja någongång i livet har man ju åkt skidor och allt efter det är ju after ski ;D

Postat av: Mita

Jag får önska dig en skön helg med hopp om att solen ska skina!

Postat av: krulli

Snöäbristen kan jag inte se på bilden men det är säkert mig det ä rfel på. Härnere har vi ingen snö sen länge tillbaks och det är skönt!

Postat av: Ellis

Vad mysigt!

Postat av: Herta

Tycker det låter ganska trivsamt jag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback