Livet från den ljusa sidan

Långsamt, långsamt börjar livsandarna återigen vakna till liv igen, flera veckor efter att snön tinat bort och vårfåglarna har anlänt.
I takt med att gräset där ute blir allt grönare känner jag mig allt piggare och gladare.
Energin börjar sakta men säkert återvända och hjärtat slår med lugna, jämna slag igen.
Jag ser fram emot sommaren med förväntansfull tillförsikt.



Den gångna helgen spenderades i ett underbart försommarvackert Köpenhamn.
Bara maken och jag, barnen lämnades hemma vind för våg med ansvar för hund och katt, och med ett välfyllt
kylskåp som enda tröst...;D
Utan att ägna dem en tanke spankulerade vi sorglöst omkring längs kullerstensgatorna och vilade benen vid utomhusserveringarna i Nyhavn med ett glas rose´i handen. Strosade runt på det mysiga Tivoli och stannade tacksamt kvar på marken och betraktade medlidsamt de vettskrämt skrikande bergochdalbaneresenärerna.
Två nätter på hotell och fyrtioåtta timmars total harmoni.
En vitamininjektion som var preciiis vad vi behövde!!

Och, for the record - både barnen och husdjuren överlevde utan synbara men..:D

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Maria

UNDERBART att bloggen lever igen :) :) Vad var det jag sa?! Återuppstånden ifrån det döda :) :) :)

Kram

Postat av: Gun

Kul att du bloggar igen!

Gud vad skönt att resa bort, och så klart barnen överlever en helg själva. Jag och min bror överlevde flera veckor ibland när vi var tonåringar. Vi var väldigt bra på att röja undan efter alla fester, så ingen märkte något. ;D

Postat av: Ama de casa

Åh vad skönt att få ett livstecken från dig igen! Jag misstänkte att du satt och slutförde din bok, men var ändå lite orolig...



Skönt att slappa i Köpenhamn - synd bara att man inte förstår vad dom säger där :-)



Kram!

Postat av: krulli

Välkommen tillbaks! :)



Köpenhamn är en underbar stad!

Postat av: Annica

Har saknat dig, varm, skön vårkram till dig!

Postat av: Bara Jag

Livsandarna som våren för med sig är MER än välkomna!

Postat av: Pia

Välkommen tillbaka till bloggvärlden.. Du har varit saknad!!!



Jag undrar; stod huset kvar när ni kom hem igen?? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback