Hårfotsinlägg...

Eftersom Ama de casa inte kunde hålla tyst utan skvallrade för Ellis
så känner jag mig så illa tvungen att kliva ut ur garderoben.
Läs vidare på egen risk, detta är inget för känsliga...
Nå.
Så här ligger det till:
Vi Burträskare är av en särskild sort.
På utsidan ser vi ut ungefär som vem som helst.
Men under den städade ytan lurar en hemlighet...
Denna egenskap var till stor nytta under kärva tider, då Burträskarna ibland måste stjäla för att överleva.
För att snabbt och ljudlöst kunna fly undan upptäckt utvecklade vi hår under fötterna!
Sen är det varmt och skönt också, med tanke på all snö vi har vintertid.

Numera har vi råd med skor och slipper stjäla för brödfödan, och då håller vi ju självklart efter utväxten och ansar, ibland flera gånger om dagen.

Nu har jag sparat ut det lite, bara för er...

Här är nu mina fötter:

Ovanpå...

Och under!



Och nu vill jag inte höra några nedsättande skämtsamheter av typen:

-Vet ni hur man lättast fångar en Burträskare?
-Nä?
-Man sätter kardborreband på övergångsställena...

Permalink Allmänt Kommentarer (14) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ellis

Varför tror jag inte på att bilden är äkta? =(

Postat av: Annica

Jag VET att det är äkta, är ju själv av samma sort... :)

Postat av: Gun

VA? Jag som trodde det berodde på inavel! ;D



Bäst att tillägga att jag tycker mycket om Burträskare! Särskilt dig:)

Postat av: Em

Hahaha! Jag hade också hår under fötterna faktisk, jag blev av med de i somras.. Jag saknar inte håren, men orsaken saknar jag. Men nyårsafton får jag lite hår under fötterna igen! :D

Postat av: Gun

Sv: Tack snälla för ditt grattis på vår bröllopsdag! Ja, tiden går, vi träffades för 28 år sedan:)

Postat av: Myaraq

Inte lite hobbit-iga fötter du har där...



SV: Tack snälla sööööööta.

Postat av: Ama de casa

Det är bra. Det är dumt att förneka!



Hur gör man när man blir jagad av en Burträskare?



Jo, man springer i sicksack - för då luggas det under fötterna på dom ;-)

Postat av: Barbro Binda

Klart det beror på inavel, men var glad att du inte är från Skellefteå! Där har defekten satt sig på ett annat ställe. Du vet väl att Skelletbon je långhakut. Du könn ju åteminstone ta på dä socka!



(Morsans kusin heter Aina Lundberg, nyligen änka. Bekant?)

Postat av: Nanna

Ha,ha, NI BURTRÄSKARE KANSKE ÄR SLÄKT MED SNÖMANNEN!! KRAM TILL DEJ !! :)

Postat av: Ellis

Hahaha hemskt är det iallafall!

Postat av: Britt

Mycket praktiskt ser det ut att vara. Skulle gärna ha så för att slippa iläggsula på vintern i skona. Hade jag haft barn hade jag sett till att avla vidare på en Burträskare...själv är jag lite gammal att börja med barn nu...kan ju bli en fruktansvärd mutation i min ålder och hela barnet blir hårigt.

Postat av: Petra

30 år tror jag... Känns som om jag kommer bli tant då??

Postat av: Pia

Hm, jag ser en MASSA GRÅA hår där!! Kanske dags för en toning!! ;o)

Postat av: Nattis 2.0

Såå. Frodo var alltså från Burträsk?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback