Soligt och roligt...?

Ama de casa föreslog att jag skulle locka fram vårfloden med en soldans...

Eftersom jag missade det avsnittet i Let's Dance, och därför inte hade helt klart för mig hur man gör så googlade jag givetvis och detta är vad
Wikipedia hade att säga om saken:

"Soldansen är en nordamerikansk indiansk ritual, eller en del av ritualen där björnklor sätts i bröstet och snören till klorna så man hängs upp i luften ett tag. Kallas ibland för sollöftet."

Fil:Sundance.jpg

Aj!!
Björnklor!?
Ser ut att göra ONT, ju!

Är det verkligen så här ni bär er år för att få solen till Spanien, Ama???
Inte för att jag misstror dig på något vis, men jag skulle nog gärna vilja se din videofilm först, innan jag spelar in min...
Om jag ska utsätta mig för det där vill jag nog ha riktigt säkra garantier för att det verkligen fungerar!!

Annars verkar det ju bara korkat...

Permalink Allmänt Kommentarer (14) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Oooops!

Vi dansar bara lite för att göra solen glad, sådär. Inte visste jag att det fanns en "riktig" ritual för detta.



Inte undra på att vi har haft en sån kall vinter - måste genast ut och leta reda på lite björnklor.



Eller räcker vanligt klor? Ja, sånt som man rengör med? Det låter säkrare...

Postat av: Em

Vi får nog lita på att vi är kvinnor som tillräckligt med klös i oss själva, inte kan man väl göra så där? :D

Postat av: Pia

Ja herregud.. det är ju rena cirkus Cirkör ju!!! Bra att du kräver bevis från Ama.. :o)

Postat av: Gun

Det ska bli kul att se Amas film..D

Postat av: sara - Glitterögon

Det kanske, kanske är värt ett försök :)

Postat av: charlotte

funkar det inte om du skickar ut karln?

Postat av: Peterlarson

Sol är livsviktigt. Dans också (om än inte riktigt lika viktigt för just mig kanske).

Men man ska inte ta klorna från björnar bara för det. Aaaaj!!

Det måste finnas andra sätt.

Postat av: Bara Jag

Jag tycker att vi skickar ut någon från SMHI att göra en videofilm?? Med alla piercingsmycken som finns idag behöver de inte ens använda björnklor!



Kram!

Postat av: Stattinskan

Förvånar mig inte alls om Ama de casa faktiskt utför den ritualen ... hon är ju mer vild än tam, haha! Tycker nog du ska avstå :-D

Gomorron

Postat av: Petra

Kan du inte hitta en mer humanare vår dans??

Postat av: Britt

Och vad säger björnarna om det? Tror inte riktigt de går med på detta soldansande med deras klor.

Postat av: ansepanse

jag vågar i alla fall inte prova, jag är så harig av mig :)

Postat av: absolutjohan

Jag avstår från att pröva.

Postat av: Ellis

Ajajaj är det så hängpattarna kom till? :O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback