Äkta vara!

Som Ama så påpassligt påpekade så är det ju en väldig skillnad på Snöskor och Snöskor...


Det finns falska Snöskor....



Och så finns det Äkta Snöskor.
Det är såna som vi har.
Eller snarare maken, som ställde ut dom på vädring...
Dom är snaaart färdigvädrade nu, bara liiite till för säkerhets skull.
Ähum.
Och skulle dom nu råka snöa över helt och hållet så är det ju ingen fara.
Han behöver dom ju faktiskt inte inte förrän till våren....

Permalink Allmänt Kommentarer (12) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Hahaha, de är säker jättefina till våren efter att ha tillbringat hela vintern under snötäcket.

Postat av: Ama de casa

Jag är så glad att jag började läsa bloggar - man lär sig sååååå mycket :-)

Postat av: Anonym

mmm helt klart..dem lär han inte se om han låter dem stå kvar och bo under snön :)



ha en skön kväll !

kram

Postat av: Svorskan

Hahaha! Jag blev tvungen att forska lite. På norska säger vi om (äkta) snöskor: truger. "Man går på truger" när man på svenska går med snöskor. Jajaja, jag vet - det blev lite på sidan information detta. :D

Postat av: Krulli

Jupp, så bra. Nu har jag sett vintern. Jag nöjer mig med at se den.. i din blogg!

Postat av: Diana

Är inte det lite typiskt karlar? Batman har ett par leriga skor som ska tvättas... de har ståttute i en månad eller nåt. :)

Postat av: Agnetha

Där sa du en sanningens ord ! hahaha

Varför har ungar så svårt för att klä sig efter vädret ? Grabben pulsar omkring i lågskor, nåt annat duger inte.

Blir han sjuk får han gå i skolan ändå.



Hoppas det är bara bra med dig !



Kram

Postat av: Diana

Sv: I stämning? Nja... jag fick jobbfeeling och det är ju inte helt fel eftersom jag befinner mig i Bajsland nu. ;)

Postat av: Ellis

Haha sanna snöskor i riktig Ulrika-anda!

Postat av: Bara Jag

Står snöskorna ute till våren har de i alla fall vädrats tillräckligt länge :-)



Kram!

Postat av: Syrran

Även skillnad på finskor och finskor. Kram BigSis

Postat av: Selma

Snöskor kanske man skulle behöva.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback