Floskeltoppen

Bakom kassan i en butik får man sig en del dagliga visdomsord till livs.
Kundkontakten är det roligaste med jobbet.
Och ibland det jobbigaste...
En del fraser återkommer dag efter dag efter dag.

Streckkoden fungerar inte:  -  Å, vilken tur jag har, då blir det gratis då!
Tant häller ut alla sina växelmynt på disken: - Du behöver väl växel? Det blir så tungt i börsen!
Samma tant när man har växlat in hela högen: - Nu blev det mycket lättare!
Snö/regn/storm/slask/gråväder/blixthalka: - Är det du som har beställt det här vädret?
Kunden slår fel kod tre gånger och kortet spärras: - Men jag slog ju rätt kod, jag är helt säker!!

Jaja...Kunden har ju alltid rätt!

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ulla

Jag kan tro att samma kommentarer återkommer flera gånger/vecka. Jag ska tänka på det, när jag pratar med kassapersonal. Ja, jag är en sådan kund som pratar skrattar

Postat av: Ivana

Jag tycker alltid det är fascinerande och smått pinsamt att de som jobbar bakom kassan till slut lär sig precis vad man brukar köpa. Ibland försöker jag chocka dem, bara för att. :)

Postat av: Em

Hahaha! Jag brukar också säga massor av dumma saker i kassan ibland, men på ett sätt som jag hoppas roar och inte irriterar.

Postat av: Ulrika

SV: Det är trevligt att prata med kunderna, det ger många glada skratt!! Fortsätt med det för all del! Det är fascinerande bara, att just dessa fraser återkommer dagligen... :-)

Postat av: Ellis

Haha ja du, vissa människor - det där med mynten kan jag känna mig skyldig till - har sagt så minst 4 ggr hahaha...



FÖR ÖVRIGT kammade du hem tomtens citat!

Postat av: Afrodite

Hahahaha...här sitter en och fånler igenkännande...jobbar nämligen extra på Coop Extra fniss i min lilla håla...=)

En annan goding som återkommer hos mig är när de drar sitt medlemskort och frågar: "Gick det?!"

Nä...inte vad jag kunde känna liksom...fniss

kram och må gott!



Ps. Hittade hit via Stattinskan förresten (det är sånt som jag alltid undrar när någon nying dyker upp: "Hur hittade hon/han mig..."?!)

Postat av: Afrodite

HEJ! (igen) och välkommen till min skruvade värld! Och nja, tänk, tänk , jo, jag vill "leka med dig" trots att du varit t-sköterska...bara vi låter bli att snacka om det...;)

Välkommen åter!

Postat av: fashionhaggan

faan, jag har gjort det där med koden.....nu får jag dåligt samvete, jag visste ju att jag slog rätt kod, det var bara det att det blev fel!

Postat av: Barbro Binda

Hahaha! Har JAG varit kund där hos dig? Fy fan vad jag skäms! Men det är nåt skumt med kassan, när jag hamnar där öppnas min mun automatiskt och sen väller dumheterna ut. rodnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback