Förkylt

Den sabla snuvan slog till igen igår kväll, helt utan förvarning.
Pang bara, så rann näsan och huvudet var tjockt av snor.
Nässpray och Ipren.
Sov inget vidare inatt.
Ingen feber, så jag gick till jobbet med viss tvekan.
Fast jag höll mig mest på lagret, där jag får nysa ifred.
Jäkla skit!
Jag trodde jag hade snorat klart för i år.
Brukar inte vara sjuk.

Kanske därför jag tänkte på Döden, i förra inlägget...

Piggar upp mej med en liten dikt:

Snor ute, snor inne
Snor i hjärta, snor i sinne

Fint, va?

Enligt Gammelfarmors Klokbok behandlas snuva bäst med  ett glas vinbärssprit,
två par tjocka ullsockor på fötterna, vaselin runt näsan och inandning av kamferolja
genom en pappersstrut.

Jag provar nutidsversionen istället.
Ett varmt bad, Ipren, nässpray och två koppar glögg.
Funkar nog ännu bättre.
I morgon är jag som ny igen!

Och då är det äntligen Fredag!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Usch vad tråkigt. Jag håller också på att bli förkyld vilket inte går för sig nu när jag ska opereras om en vecka. Jag måste också ta glögg!

Postat av: Ellis

Usch fy ! Krya på dig!



sv: HAHAHAHAHA kan se mig dem byta plats- HAHAHAHA...

Postat av: Gun

Sv: Jag älskar rådjursfilé! Jag tycker om det mesta! Och tänker lära mig äta sushi:)

Postat av: Stattinskan

... eller en whiskey eller fyra ;-D Krya på sigramar

Postat av: Em

Jag tror särskilt på glöggen!! :D Krya på dig!

Postat av: Ulrika

Tack allihopa, nu känns det bättre! Har just stigit upp ur mitt varma bad och dricker min varma glögg i favoritfåtöljen. Går ingen direkt nöd på mej, trots snoret!

Kram!

Postat av: fashionhaggan

nej, nu får du allt friskna till, det är ju helg imorgon!

Postat av: Peterlarson

Inte FÖR ny och annorlunda bara va? ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback