Pansarbil?



Permafrost.
Glömde att sticka i kupe'värmaren igår.
As usual.
Alla fyra bildörrarna fastfrusna.
Fick bryta mej in med en kofot, för att få tag på isskrapan så jag kunde börja bearbeta ispansaret som ligger som en stenhård glasyr över hela härligheten.
Två minuters marginal att hinna till jobbet i tid.
Borde gå.
Moahahaha skrattade dåren...
Skrap, skrap, skrap, skrap, skrap...
Fingrarna röda, stelfrusna, värkande och svullna.
Ajajaj.
Tog inga vantar, jag skulle ju bara tvär-
Maken backar ut ur garaget, och undrar sarkastiskt varför jag inte använder mitt.
Fnyser, och skrapar vidare.
Två minuter försenad.
Garage! Det tar ju en massa onödig tid!
Hur ska jag hinna med att backa ut en bil på morgonen, när tidsschemat är pressat nog som det är?
Dream on.
Skrap, skrap, skrap, skrap....

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Jag har en automatisk isskrapa (min man), som även fungerar som chaufför eftersom jag varit så smart att jag inte ens skaffat körkort. :)

Postat av: Kerstin

När jag skrapade bilen (på stolphelvetet i Skåne) trodde maken det var DIN typ av skrap jag hade gjort! Ditt skrap är faktiskt bättre än mitt....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback