Dags för besiktning!


Nu är det dags för Pärlans årliga hälsokontroll.
Ska nog gå bra i år igen..
Hoppas jag.
Såvitt jag vet har inga nya skavanker tillkommit sen sist.
Att påstå att den är i toppskick, är väl kanske att överdriva.
Men om man har en bra CD i stereon och skruvar upp ljudet ordentligt,
så hör man nästan inte alls det där konstiga, skrapande ljudet från bakaxeln
.
Och  eftersom jag ska besikta i dagsljus, behövs ju inte helljuset och då blinkar inte heller den där röda varningslampan i instrumentpanelen som den annars alltid gör.
Smart va?
Förresten har jag vant mej vid det där blinkandet, det är nästan som ett litet sällskap i vintermörkret.
Lite plåtskador, både fram och bak till minne av diverse felplacerade stolpar och fordon, men det är ju bara skönhetsfläckar. Sånt som ger karaktär och personlighet.
Pärlan startar snällt i ur och skur och tar mig dit jag vill.
Hittills har den faktiskt klarat alla besiktningar utan bekymmer.
Peppar, peppar...
Wish me luck.

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: E&V

Gud vad fin blogg!

Postat av: Gun

Då önskar jag verkligen lycka till och hoppas att din Pärla får hänga med ett tag till.

Postat av: Nanna

WOW !! Har Du också en Pärla !! Ha en bra måndag !

Postat av: Stattinskan

.... håller alla tummar och tår ... ;-D Kram

Postat av: Kommandoran

Gah! Jag ska besiktiga min bil sista november. Ringde och ville ändra tiden, varvid den smarta Bilbesiktningen svarar att fr om 1 december har den körförbud! Körförbud EN dag efter besiktningsdatumet??!! Men den stingsliga Kommandoran har i alla fall bemödat sig med att skriva ett mycket skarpt (mycket) till myndigheten i fråga. Mycket skarpt (sa jag det?)

Postat av: Kerstin

Stolpjävlar från helvete I HATE!!

Postat av: Ivana

Haha jag älskar ursäkterna och knepen som man använder sig av för att klara besiktningen. Det är sådant som får mig att längta efter att ha en egen bil. Snacka om att man får använda sig av sina kreativa sidor! :)

Postat av: Em

Hoppas det gick bra! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback