Framtidsdrömmar


Som ni märkt har det funderats en hel del på framtiden och karriärval här i huset den senaste tiden.
Vad man ska bli när man blir stor.
Undrar hur många som i vuxen ålder verkligen arbetar med det yrke de drömde om som barn.
Klassikerna: Polis, Brandman, Pilot och Lokförare.
 Superhjälte. Sjuksköterska, Sångerska, Fotomodell.
Hur många drömde om att sitta i kassan på Konsum eller jobba nattskift på långvården?
Drömmar förändras genom åren, växer och besannas eller går i kras och formas om.
I dessa tider drömmer många om att få ett jobb överhuvudtaget.
Andra, som Christer Fuglesang, blir verkligen astronauter.
Dom må vara få, men dom finns.

Maken hävdar med glimten i ögat, att han kunnat bli i stort sett vad som helst bara han fått börja i tid.
I honom har världen gått miste om allt från en storartad operatenor till en gudabenådad talangscout som skulle ha fått Bert Karlsson att blekna vid jämförelse.
Dottern var i sju-åttaårsåldern fast besluten att bli Delfinskötare.
Nåja, någon ska ju vara det också.

Sonen inspirerades i samma ålder till att vilja bli Skelettskötare, sedan han följt en släkting som är sjukgymnast till jobbet och imponerats av skelettet på hans arbetsrum.
Några år senare var siktet istället inställt på att bli en framgångsrik Brudmagnet.
 Arbetstillfällena i denna forfarande rätt okända yrkeskategori vet jag inte mycket om.
Inte heller hur det står till med lönen.

 Men huvudsaken är ju att man trivs.

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: miranda

brudmagneten :)Värre med mig som under en period i mitt liv ville bli präst... slutade med att jag inte ens är konfirmerad, så det kan bli.

Postat av: Kerstin

Jag drömde om sjuksköterska eller sångerska. Jag blev faktiskt röntgensköterska, men det var typ bananskalhalka, dvs en tillfällighet.

Postat av: Em

Det brukar ordna sig efterhand. Dessutom kan det visa sig att man vill jobba med något helt annat när man är 30 än vad man hade tänkt på innan. Rätt skönt egentligen, att livet inte behöver vara utstakat.



God morgon! :D

Postat av: Gun

Hoppas han lyckas med sin karriär som brudmagnet, haha. Ja som barn har man väl alltid drömmar, men sen brukar det ofta vara tillfälligheter som avgör vad som händer. För mig har det varit så i alla fall.

Postat av: emma

Hej! :)

Allt bra?



Du är verkligen välkommen att titta

in i min blogg som handlar om folksjukdomen

Reumatism. Dels för att många lever med

denna sjukdom idag, alla kan drabbas och

jag själv är drabbas.

Reumatism är en intressant sjukdom att läsa

om!



Hoppas du vill läsa :)

Ha de bra / Emma

Postat av: Surmorsan

Jag ville bli bonde när jag var liten. Nu är jag mer vilsen än nånsin och vet inte vad jag vill "bli", men som du säger man ska vara glad att man Har ett jobb iaf i dagens läge.



Min Lilla sa på sin 6-årskontroll när läkaren frågade vad hon ville bli när hon blir stor.

-Jag ska bli statsminister! sa hon.

Man ska sikta mot stjärnorna så når man i alla fall trädtopparna.



Ha en skön Freedaag! =)

Postat av: Nanna

Ha,ha,ha, skelettskötare..vilken skön lirare! Ha en bra fredagskväll! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback