Robinson på riktigt!


Tänk om vi plötsligt skulle skickas hundra år tillbaks i tiden.
Utan bil, utan tvättmaskin, utan dammsugare.
Utan telefon, utan elektriskt ljus och värme.
Utan TV, och naturligtvis utan internet.
Utan affärernas överdådiga matutbud.
Utan influensavaccin och folktandvård.
Med självhushåll, hemslakt och missväxtår.
Klädtvätt i isvak och skogsarbete i utbyte mot en värmande brasa.
Fotogenljus och hemstickade ullsockar från eget får.
En timmes gångväg till skolan och lika långt hem.
Det vore en överlevnadsövning värd namnet.
Min gissning är att vi skulle ge upp rätt snabbt.
Dom var tuffare förr.
Vad skulle ni sakna mest?


Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Sv: HAHAHA! Hahahhaa...han skrattade när han läste det, men kanske kommer på under dagen att folk kan tro att det är honom det handlar om, hahaha. Då kommer det nog en dementi:D



Värme skulle jag sakna väldigt mycket eftersom jag fryser så lätt och tandvård, det gör sjukt ont med tandvärk.

Och datorn och bloggen!:D



Postat av: Em

Jag hade nog haft så fullt upp att jag inte hade hunnit tänka tanken på att jag saknade något. Tror det är det som är felet i dagens samhälle, att vi inte har fullt upp.. Usch, vad tråkig jag är nu, men jag började tänka allvarligt på livets mening och sånt där. Sorry! Hahaha!

Postat av: Daniel

Ingen tar min fina gamla Bettan från 1988 ifrån mej!

Postat av: Ullet

Jag skulle sakna bilen, det andra kan jag. :) Både slakta, stycka, ta hand om, diska skulle vara skittrist men bilen. :)

Postat av: Ulrika

Tvättmaskinen och långa, varma duschar - det skulle nog vara värst. Tur att utvecklingen i stort går framåt istället för bakåt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback