Snusfabrikör

Jag såg (?) inte bara på hockey igår, jag gjorde snus också!
Var på tobakskurs.
Vet inte vad det skulle tjäna till egentligen.
Inte blev jag mer välvilligt inställd till stora tobaksbolaget för det.
Men vi säljer ju trots allt skiten.
Hursomhelst blev vi uppdelade två och två med en ask snus som skulle smaksättas.
Varken jag eller min kompanjon snusar, så det blev att som famla sig fram.
Som två blinda hönor i mörker ungefär.
Lukta på essenser och tillsätta efter bästa oförstånd.
Röra om och lukta igen.

Calvados, kanel, rom och lite kaffe blandade vi i.
Låter gott i allafall, om det inte vore för snuset då.
Kursledaren provsmakade och bedömde.
Vårt var tydligen inte värst men inte heller godast.
"Som det sista ragget innan krogen stänger", löd omdömet.
Vad f-n han nu menade med det.
Så vi gick miste om 1:a priset.
Lika bra det förresten.
För högsta vinsten var - snus!

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Kommandoran

Aha! Så du menar att det bara är att slänga lite kanel i snuset till jul? Eller kamomill till midsommar? Tänk att traditioner alltid utvecklas...:)

Postat av: Em

Smakade ungefär som mig då.. (Jag gör för säkerhets skull uppmärksam på att jag skojar - hehe - eller kanske inte? ;D)

Postat av: Kicki

Asch då... jag som trodde att det var ett par biljetter till ett nytt försök i Arenan :)

Postat av: Nanna

Ha,ha, tur ni inte vann då! Ha en bra kväll! :)

Postat av: Kerstin

Chokladsnus?

Postat av: Maria

Men herregud va rolig du är, hahahahaha.... har läst din blogg ett tag, och är helt imponerad. Du har ett givet jobb som ståuppkomiker när du känner att jobbet på ok gett dig tillräckligt här i livet :)

Postat av: Gun

Hahahaha! Det lät som en givande kurs:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback