Bagagebesvär

Uppsala tog emot mig med lite mer regn och lite mindre vår än förväntat.
Dessutom lyckades jag tajma in precis den dagen dom stängde det
gamla stationshuset.

Uppsala centralstation.jpg

Detta innebar bland annat att förvaringsboxarna inte gick att använda.
På boxarna satt lappar med hänvisning till det nya flotta
Resecentrumet strax intill, där det utlovades att det skulle finnas boxar en trappa ned vid toaletterna. Det lät ju bra, så jag rullade hoppfullt i väg genom sandhögar och grusgropar på smala brädbroar mot nybygget.

Gick in genom glasdörrarna och såg mig omkring.
Ljust och luftigt. Inte särskilt mycket folk heller.
Rulltrappan fungerade inte så det blev till att bära väskan nedför trappan.
Dom få människor som rörde sig därinne hade nästan uteslutande hjälm på huvudet. Och snickarbyxor.
Men för mig får väl folk se ut som dom vill.
Tänkte jag, och klev över några rör och elsladdar för att nå fram till de efterlängtade förvaringsboxarna.
Bara för att upptäcka att dom saknade dörrar.

DÅ började till och med en godtrogen norrlänning som jag att ana oråd...
Ingen dörr?!! 
Hur ska man då kunna lägga i pengar och låsa in bagage?
Det går ju inte.

Generat mötte jag byggjobbarnas roade blickar när jag släpade väskan tillbaka uppför trappan och tillbaka till gamla stationen där jag ställde mig i kö vid informationsdisken för att fråga efter alternativa förvaringsmöjligheter.

Efter en god stunds väntande kom jag fram till killen i kassan och fick veta att det inte fanns några.
Fredagen den 9/4 fanns det ingenstans i hela Uppsala där man kunde låsa in en resväska.



Tydligen skulle man ha haft med sig en egen.
Men inte hade jag tänkt på det heller, min slarver!

Så det var bara att dra bagaget med sig på stadsrundturen.
Tur att min resväska är både snäll och lättstyrd.
Så det gick ju bra för all del.
Den hängde med på såväl shopping och bloggfika som resturangbesök och krogrunda.

Men liiite dumt var det väl att stänga det gamla stället INNAN man har öppnat det nya...?

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Bara Jag

Lite dumt är ok...... Uppsala ligger ju rätt nära 08.....

Postat av: Gun

Mycket dumt, och väldigt typiskt! Nu har de satt dörrar på boxarna, så nästa gång kommer det att gå bättre.:)

Postat av: charlotte

jag undar om jag med är norrlänning..

Postat av: Stattinskan

... det är helt klart en man som har stått för planeringen ;-D

Kramar och välkommen hem!

Postat av: ansepanse

där fanns inga tankar bakom det beslutet

SV: 1. jo han hade kul på kalaset :)

2. Sara-Glitterögon är min yngsta <3

kramar

Postat av: Selma

På Uppsala C körde jag där man inte fick, både dit och tillbaka för att jag aldrig förstod hur i fridens tider jag skulle hämta upp min lilla Humla där. Yrsligt var hela stället.

Postat av: Ama de casa

Jo det var ju himla smart av dom. Ja, att stänga det gamla stället innan det nya var klart alltså.

Se det positivt - du fick ju lite extramotion i alla fall ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback