Baktankar...

Vi ska på gåbortsmiddag i kväll och jag ska ta med mig efterrätten.
Funderade länge på vad jag skulle hitta på, men så kom Afrodite till min räddning!
Persikopaj låter ju jättegott!
Men det är ju så med mig att jag har lite svårt att hålla mig till regler och recept.
Vill gärna stoppa ditt lite extra och fylla på med lite eget...
Funkar ibland och ibland inte, men jag har svårt att låta bli.
Så alltså öste jag på med hallon ovanpå persikorna.



Och eftersom det ändå fanns vit blockchoklad med lime hemma så vore det ju synd och skam att inte använda den!
Sen blev det ju blandas äggulor i cremefraichesmeten och då blev ju äggvitorna över och av dom kan man ju göra marängsmet och hälla över alltihop!



Sen är det bara att försöka grädda lagom länge samtidigt som man fixar håret och naglarna och bloggar lite...
En timer med alarm är en nödvändighet, det har jag bittra erfarenheter av...



Men den här gången gick det ju riktigt bra!
Lite glass till det där så blir det nog smaskens, hoppas jag...
Puh!
Det är jobbigt att baka!!



Titta bara på elvispen!
Han ser ju alldeles slut ut stackarn...

Ha en kul lördag allihop!!
Det tänker jag ha!!

Permalink Allmänt Kommentarer (14) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gafflan

...men den ser väldigt gott ut!

Ha det bäst!

Postat av: Ulla

Jag gillar själv att experimentera lite, men kanske framförallt vid matlagning. Ha en riktigt kuuul kväll!

Postat av: Gun

Vad duktig du är! Det där blir nog riktigt gott!:)

Postat av: Barbro Binda

Kors va du fäles ini tjöke! Ja måss no kömma opp å häls på dä snart. Je ostn klar?

Öt mörnåm ha du ont i skalln, he ha int ja! :-)

Postat av: charlotte

det ser verkligen kanongott utö. blev det lika bra som det lät?

kram

Postat av: Afrodite

Gott? Gott, gotti, gott, gott! =) KRAM

Postat av: Dreamsalive

Mmm... Det där ser riktigt smaskens ut! Jag hade gärna varit med och smakat. :)

Postat av: Em

Vad läckert! Jag älskar pajer i alla former (former i dubbel betydelse ;D) God morgon!

Postat av: Britt

Jag hoppas det blev riktigt gott! Jag experimenterar hellre med mat än med bakande....det blir inte ens bra när jag följer receptet när jag bakar...så jag kan föreställa mig att experimenterande skulle bli katastrof.



Vispen ser verkligen helt slut ut...tungan hänger utanför.

Postat av: Ama de casa

Vilken underbar improvisation!

Själv håller jag mig helt borta från bakning, det är lugnast för alla på det viset.



Stackars vispen... Men du ska se att vips så är vispen pigg igen :-)

Postat av: » iѕaвella szerafia. - ibland är det skönt att få vara galen.

haha, ser ut som en anka!

Postat av: Stattinskan

Haha, jag är också en sån där som duttar i lite hur som helst ... därför smakar aldrig samma maträtt lika hemma hos oss :-) Smarrigt såg det ut i allafall!

Postat av: Agnetha

Inte illa, det blev ju värsta efterrätten med Ulrika knorr också. Sedan jag fick ny spis har jag prövat baka, men jag är ingen stjärna på det. Men i helgen har jag lagat mat a´la Morberg, fast jag tog fläskfile´istället för lammstek, men oj vad jädra gott det blev ! Igår lagade jag klassisk fiskgratäng enl. konstens alla regler , också det blev kanon, men så kryddar jag lite som jag vill, så blir det ännu godare.



Ha en härlig dag !



Kram

Postat av: Ia

hmmm....är Din elvisp släkt med dom där fåglarna Du tydligen gillar att äta?? Tycker nämligen att den liknar en fågel ;)



Menar Du på fullaste allvar att Du ätit gräsand? Alltså inget fel i det...upptäckte bara att jag reagerade lite annorlunda...jag äter ju kyckling och dom är också söta!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback