Coola brudar...

På lördagen åkte vi in till Schtoor Schtaan och shoppade loss lite.
Det gick så bra att vi firade med en liten barrunda innan vi tog tåget hemåt.
Och vart går man då, om man är en frusen norrlänning på besök i Stockholm och längtar efter våren??
Japp!
Svaret är givet:



Till ICE BAR naturligtvis!!!

Tja...vad ska man säga.
Det var ett sånt där infall som låter bra i teorin men som imponerar mindre i praktiken.
Fast lite kul var det förstås, när man betraktar det rent idiotiska i att betala 180 spänn för att slussas in i ett litet utrymme med väggar och inredning av is, där det är fem minusgrader.
Men Snövits-kappan som vi blev påklädda var riktigt fin tycker jag.
Det ingick en drink också, som serverades i isglas av en huttrande bartender som med en dåres envishet hävdade att detta jobb var det bästa han någonsin haft, trots att vi gjorde vårt bästa för att få honom att erkänna motsatsen.



Han påstod att det brukar vara smock-knökfullt där inne, och att folk skulle stå i kö för att komma in lite senare på kvällen...
Av den anledningen hade dom också satt en tidsbegränsning på hur länge man tilläts njuta av härligheten.
Fyrtio minuter. Längre fick man inte stanna.
Okej.
Jag kan avslöja att vi inte hade några som helst problem med att uppfylla det kravet
- vi var nog ute igen efter sex - sju minuter.
Vakterna hånskrattade.



Fast vackert var det, det måste jag erkänna.
Alldeles klar, gnistrande is från Torneälven.
Temat för skulpturerna verkade vara teknik - mycket kugghjul och maskindelar.
Och under den korta stund som vi var där kom det faktiskt två fransoser och en familj från Indien. 
Förhoppningsvis upplevde dom det hela som snäppet mer exotiskt än vi...




Permalink Allmänt Kommentarer (12) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Peterlarson

Ja och nej, jag är född och uppväxt i Gbg. Men just nu och större delen av mitt vuxna liv (typ 30 år) som jag inte bott utomlands har och är Stockholm min bas i Sverige.

Jag gillar inte den här stan (eller andra stora städer) alls, vill helst leva vid en tjärn i skogen.

Postat av: Petra

ÅÅ jag har alltid velat gått dit.

Postat av: Gun

Hahahaha, hur kan man utsätta sig för kyla helt frivilligt? ;D

Postat av: Bara Jag

Med tanke på den vinter vi har haft i år verkar det totalt idiotiskt att gå till ett isigt ställe för att ta en drik. Kunde du inte bara ha satt dig i förrådet på en huggkubbbe för några månader sedan - det hade varit billigare..... ;-)



Fast å andra sidan har krogrundor aldrig varit min grej så vad vet jag..... Jag är lite som Peter - trivs bäst vid en tjärn i skogen....



Kram!

Postat av: Em

En rolig idé, men jag fattar inte att de får så mycket folk. Man skulle tro att folk går dit EN gång för nyfikenhetens skull och sen aldrig återkommer. :D

Postat av: Selma

Det verkar logiskt att söka upp minusgrader och is. Fast du har aldeles rätt, vackert är det.

Postat av: charlotte

det ser kallt ut förstår att ni inte stannade så länge. tack för dina ord

kram

Postat av: Ama de casa

Fasen vad mycket folk! Hur kom ni fram till disken? ;-)

Postat av: gladmymlan

moahahaha ja crowded verkligen:)))



allvarligt. hur tänkte du där?! här har vi gått o frösit häcken av oss i månad efter månad...när solen äntligen tittar fram...hm....



men fina bilder, även om det såg lite....trångt ut bland allt folk:)))))



kramen o hoppas drinken var jäligt god!

Postat av: Stattinskan

... en stekhet sommardag kanske, haha

Kram

Postat av: Pia

Det är nog jätteexotiskt för en utlänning... Men det är ju coolt och snygga är ju glasen och skulpturerna som de gjort..



Du inspirerar nog mig till ett inlägg om ishotellet i Jukkas.. Har några bilder därifrån..



Ha en skön kväll!!!

Postat av: Mita

Tacka vet jag Jukkasjärvi ishotel!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback