Kvalitetstid



Tiden vill inte riktigt räcka till.
Det är mat som ska lagas, golv som ska dammsugas och tvätt som ska hängas.
TV som ska tittas och bloggar som ska läsas och inlägg som ska skrivas.
Fullt upp med andra ord.

Nååågra fler timmar på dygnet är väl egentligen inte så mycket begärt?
Det är lite snålt tilltaget med bara 24, kan jag tycka!
Varför inte jämna till det lite och klämma till med 30 jämnt?



Vadå omöjligt?
Det gäller väl att se möjligheterna istället för svårigheterna!

Undrar just när extratimmarna skulle göra mest nytta...
natten kanske.
Då skulle man kunna vara uppe längre och stiga upp tidigare och ändå få tillräckligt med skönhetssömn!
Smart!

Eller mitt på dagen - tänk vad man skulle hinna med på jobbet!!
Fast arbeta dubbelt så länge för samma lön... Nja...
Låter som arbetsgivarens dröm, mera än min...

Nej, jag tror faktiskt att jag skulle ha bäst nytta av dom just precis nu, så här på kvällskvisten.
Mellan sju och tio ungefär.
Om varje timme liksom fick gå ett varv extra runt urtavlan.
Förresten kan vi göra likadant mellan sju och tio på morgonen också!!
Det skulle vara helt perfekt!!
Då blir det ju 30 timmar precis!!

Genialiskt, eller hur?

Jag tror jag kan gå till val på det!

"Trettio jämna!"
- Ulrika for President!!

Eller vad tror ni?

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Det är en superbra idé tycker jag. Och troligtvis alla andra också. Utom möjligtvis någon som mest har tråkigt och bara vill att tiden ska gå.

Postat av: gladmymlan

jahmen amen på det!!!!

Postat av: Bara Jag

Ha ha! Du har min röst och jag ska tvinga hela min släkt att rösta på dig oxå!!

Postat av: Selma

Slänger in ett fackla, dags att damma av kravet på sex timmars arbetsdag?!?

Postat av: Ama de casa

Du har absolut min röst också! (Stackars dig förresten, den är inte särskilt vacker min röst...)

Fast lite konfunderad blir jag över en sak... Du hänger tvätten, men jag ser ingenstans att du tvättar? Funkar det, isåna fall spar man ju in mycket tid där också!

Jag kanske kan få bli vicepresident när jag har så bra idéer?

:-)

Postat av: Pia

Du har min röst!!!! Go for it! :o)

Postat av: diana

Du får min röst :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback