I brist på vin...

...får man dricka vatten  mumsiga drinkar!



Här är det en Strawberry Daquiri som slinker ned utan större motstånd.

Fast egentligen skulle jag inte alls ha legat i den där solstolen eller druckit den där drinken överhuvudtaget, eftersom vi egentligen borde ha varit back in Sweden vid det laget...

Samma morgon vid kvart-i-fem snåret stod vi nämligen färdigpackade ute på flygplatsen i väntan på att bli ombordsläppta på planet då det plötsligt står "cancelled" vid gaten!
Flyget var inställt på grund av motorproblem, planet hade tvingats vända om till Oslo strax efter starten och något annat plan fanns inte att tillgå. En eloge dock, till Norweigian som under tiden passagerarna i godan ro väntade på flighten som inte skulle bli av, ordnade med transferbussar och hotellrum till 180 resenärer, så att allt flöt på smidigt när vi väl ställdes inför faktum.
Och hotellet... Tja, man kan väl säga att det blev ett par snäpp upp från stället vi bodde i från början!



Fem stjärnor minsann.



En hisnande havsutsikt från femtonde våningen!

Ganska snart fick vi reda på att vi skulle hämtas från hotellet först klockan 23, och att det skulle serveras både frukost, lunch och middag på flygbolagets bekostnad.
Hmmm....
Få se nu:
En extra dag med sol och bad vid lyxig pool.
Smaskig buffe i tjusig matsal med ett gränslöst generöst efterrättsbord.

Okej då.
Det får väl gå för den här gången...


Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Men om det händer igen, då fanken....



Hahaha - stackars, stackars er!

:-)

Postat av: Agnetha

Grattis till extrasemestern ! Njut och må gott !



BS Det är ju det jag säger, är olyckan. Nej, det ska väl bli bra nu. Fästingar är otäcka, i år är första gången jag fått nåt bett av de där ohyrorna.

Det är fint i Skåne, trodde jag aldrig jag skulle gilla , är ju norrlänning som du gillar skog och fjäll.

Nu ska vi vara på rätt front maken och jag.



Tack för varma omtanken !



Kram

Postat av: Afrodite

Skönt att kunna ha lite tur i oturen ibland, turgumma där! =)

Förstår om ni inte reklamerat det är lilla missödet...ibland står man ut med mycket mer än man tror...=)

Kramen

Postat av: Ellis

Hahaha somliga har tur!

Postat av: Bara Jag

Trots att det är ett problem med inställda flyg måste man ibland få kalla det kära besväret :-)



Kram! och välkommen hem.

Postat av: ullis

Vilken tur!! Det hade jag minsann inte tackat nej till...

Postat av: Pia

Hm, med tanke på statushöjningen så är det ju svårt att stämma dem!! ;o) Så väldigt skönt ut!!

Postat av: ansepanse

det lät ju som en saga

kramar

Postat av: Frela

Vad underbart!! Inga sura miner för en strawberry daiqueri eller hur det nu stavas!! Jag har beslutat mig för att återuppstå i bloggosfären så välkommen "hem" till mig igen om du får lust!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback