Melker hälsar!



Han har det fint och verkar trivas med tillvaron.
Äter och äter och går på lådan som en duktig kisse.
Spinner och kurrar och är allmänt kärvänlig.
Mio (som Lillkisse egentligen heter) är dock fortsatt skeptisk...
Lite konstigt, eftersom hon minsann välkomnade Storstövarlurken med öppna tassar, när han  flyttade in för två år sedan. Fast kanske hon bedömde hunden som ännu en undersåte i sitt Kattrike...och Bäbiskissen Melker kanske på något sätt  mera som en jämlike och blivande konkurrent om makten och härligheten..?
Tja.
Än så länge är han då verkligen inte mycket till hotbild. Även om han äter som en liten häst så är han långt ifrån någon muskelknippe.
Han känns som en liten kurrande kyckling i handen.
Men, som vi numera säger - bättre en kattkyckling i handen än en i skogen...

Permalink Allmänt Kommentarer (14) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Hur gullig som helst! Skönt att han verkar må så bra och äta ordentligt :-)

En liten kurrande kyckling skulle inte vara så dumt att ha!

Postat av: Janne

Så ofantligt söt! Ni är en godhjärtad familj. :D

Postat av: Gun

Oj oj oj, så otroligt söt han är lille Melker. En sån tur han har som får vara hos er.:) Nu blir det väl en följetång där vi får följa lille Melkers framsteg för varje dag? Hoppas det.:)



Sv: Jag hade ju bränt mig på kokhett te! Därav den kalla trasan.:D

Postat av: Svorskan

Vad söt han är! Hoppas det blir bra mellan katterna, om de är vänner känns det ju trevligare. Han är JÄTTESÖT!

Postat av: karolinajonsson

söt blogg :)

Postat av: maria

vilket charmtroll :)



tack för din fina kommentar inne hos mig..jag försöker vara positiv även om det är jobbigt runt mig. en styrka antar jag :)



kramen

Postat av: Åsa

Stackars liten. Fast med tanke på att han svultit ett tag kan han ju vara äldre än tre veckor. Men tuff verkar han vara i alla fall.

Postat av: Diana

Han är helt bedårande! Skönt att han äter som han ska, han har en del han behöver lägga på sig.

Postat av: Stattinskan

Men UlleGulle ... ett sådant litet underverk :-D Vad är det för ras?

... och VAD mycket jag har att läsa ikapp här då, hur kunde det bli på detta viset ;-)

Gomorron

Postat av: Ellis

Snart så kommer hon smälta alltihop o acceptera honom :D de e nog mer som en konkurrent. Elle så visar hon bara var skåpet skall stå så Melker vet redan från start :P

Postat av: Afrodite

Han är sååå söt! Hoppas de blir vänner så småningom!

Postat av: Selma

Utifrån hur hans kattslig höhhet här behandlar oss undersåtar inklusive rottweilern tror jag att du kan vara något på spåret. En katt är nog ett större hot mot ordningen.

Postat av: Dansbandsfrun

Jag anmäler mig som kattvakt om ni behöver någongång!!!!!!

Postat av: Peterlarson

Men man blir ju alldeles mjuk och varm i sitt innersta

Det där är väl bland det sötaste som finns!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback