Bråda dagar i Högkvarteret...

Vilket gensvar jag fick på min lilla platsannons!
Kul!
Vad påhittiga ni är!

Ansökningarna dråsar in och det är minsann inget latmansgöra att gå igenom.
Annars verkar det vara just det som lockar mest.
Lönen och latmansgörat, alltså.
Helt naturligt.

So far kan jag meddela att följande tjänster är tillsatta:

Vice Statsminister
Utrikesminister
Finansminister
Piffningsminister
Hälsominister
Fixarminister
Mellanrumsminister (?)

Överlägset flest ansökningar har inkommit angående den prestigefyllda tjänsten som Ledighetsminister.
Där återstår fortfarande några bedömningar att göra, och slutstriden kommer nog att bli hård...

Fortfarande finns det massor av kreativa positioner kvar att anmäla sig till för den uppfinningsrike.
Bara fantasin sätter som bekant gränser.

Återkommer snarast med info om vem som fått vad.
Och varför.

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Krönikören

Flås!!! Har flås ansökningsflåstiden flåsgått ut?

Postat av: Gun

Gud så spännande! Har jag riktig tur kan jag snart sluta söka jobb då alltså..

Postat av: Barbro Binda

Ja anmäl mä te Mysmakeminister. Ja ta hann öm maken då han kömm hem från ysterie. Penninga behöv ja int, men nan ostbit då å då skull va gött å få.

Postat av: Dansbandsfrun

Tupax att bli bimbo-minister. (jag kan företräda alla blonda bloggerskor) hahaha

sv: jag var så nära att slicka upp resterna i påsen ska du veta för doften var så underbar...men tvivlar på om den hade varit lika god som tobleronen jag körde i mig sen ;)

Postat av: Diana

Du får placera favoriten på posten som ledighetsminister och sen tvinga på de andra uppdrag de inte vill ha (så gör de ju i den, förlåt mitt uttryck kommer inte på en bättre formulering, "riktiga" regeringen)

Postat av: Svorskan

Jag tänkte starta företaget "Bloggileaks" och kan komma med ständiga avslöjanden.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback