Fabulousforty for President?

Jag har funderat lite på det där om ifall jag skulle bli statsminister.
Förutsättningen är ju att ha ett brett folkligt stöd, och det verkar ju inte vara några problem om man bara är tillräckligt populistisk...
Schyssti och Slödag verkar ju gå hem i stugorna.
Egentligen har man inte så mycket att förlora.
Har man väl lyckats få en position i regeringen så kan man helt enkelt inte misslyckas.
Även om man skulle misslyckas.
Missköter man sig tillräckligt så vecklar fallskärmen ut sig så att man landar mjukt och behagligt ändå.
Oftast på ett bättre jobb, dessutom.
A win/win-situation, liksom...

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Du har min röst i alla fall :-)

FÖRSTa rösten :-)

Postat av: Diana

Men hallå, kom vi inte fram till att du inte skulle vara i rampljuset?

Fast när jag tänker efter... Hrm, bli du statsminister och få all skit. Och så gör du mig till prinsessa som bara sitter där med en massa juveler och beundrare!

Postat av: Gun

Jag tycker du ska satsa på det! Huvudsaken du hinner genomföra dina reformer innan du avgår med ditt avgångsvederlag, så är det lugnt sen. För ingen politiker vågar ju ta bort något så genialiskt som Slödag och Schyssti från folket.:D

Postat av: Krönikören

Utmärkt idé. Det är ju inte bara fallskärmen, du får vara med både i Skavlan och i Hellenius hörna också.



Tack för snälla ord hos mig. Jag kan ju vara din talskrivare. Eller kock.

Postat av: Britt

Tänkte som Gun...

Postat av: Ellis

Vilka stora planer du har gudmor lilla! :D



Tack för dina fina värmande ord <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback