Hå, hå, hå...

Så var julen förbi.
Skinkan uppäten, julklapparna öppnade och kära syster med familj på väg hemåt igen.
En bra jul, på det hela taget trots att barnen snarare himlar än tindrar med ögonen åt tomtemor nuförtiden.
Älg, rådjur och lax och lamm i rökta, stekta och torkade varianter.
Ett överflöd av delikatesser och hjärtlig gemenskap.
Så här på Annandagen infaller lugnet och soffhörnet har en oemotståndlig dragningskraft.
Mätt, nöjd och belåten ser jag fram emot att slippa trängas på mellandagsrean.
Just nu känns det som om jag har allt jag behöver.

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Samma här, soffhörnet lockar, och jag har allt jag behöver. Just idag i alla fall.:)

God fortsättning på dig! :)

Postat av: Britt

Låter som en bra avslutning på en bra jul.



Själv har jag avslutat med tvättstuga och en bra förevändning att inte behöva ut på mellandagsrean som alltid tjuvstartar.



God fortsätning på julen!

Postat av: ansepanse

det låter bra tycker jag :)

kramar

Postat av: Krönikören

"... himlar med ögonen..." haha, så de är i den åldern!



God fortsättning själv! Soffhörnet kallar.

Postat av: Diana

Härligt! Det låter som om ni har en massa spännande delikatesser på ert julbord. Gött!

Postat av: Stattinskan

Jag är ju en sån där som aldrig lär mig, så här finns gott om julmat kvar.

Soffhörnet här också ;-)

Postat av: Bara Jag

Who needs mellandagsrea anyways! Annandagen är krockkudde för julstressen - nu kan man varva ner!!

Kram!

Postat av: Ellis

VA? ÄTER MAN RÅDJUR?

Postat av: Ellis

Är de råa djur du syftar på?

Postat av: Ama de casa

Låter som en finfin jul :-)

Här är det soffhörnet idag, igår var det födelsedagsfirande - inte BARA mitt ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback