Hej på er!




I dag får man vara försiktig när man sticker ut näsan.
Det är så kallt att man riskerar rimfrost i både mustaschen och ögonbrynen.
Tjugo minus har vi just nu utanför husknuten.
Det borde vara Förbjudet, eller hur
Förbudsministern...?

Fast det ska visst bli värre, sägs det.
Det är det enda det står om på löpsedlarna, nuförtiden.
"Kölden från Sibirien" och "Ishavskylan" och det ena med det andra.
Men inte hjälper det att skylla på vädret.
Jag skyller på
Syndabocken istället!

Tur att man har tak över huvudet, det finns ju dom som inte ens har det.
Lite rimfrost i ögonbrynen är ju trots allt inte mycket att gnälla om.
Det är ju faktiskt riktigt snyggt.

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Selma

Jag gillar´t. Det är så vackert när man väl byltat på sig och kommit ut.

Postat av: Stattinskan

Man kan ju alltid gnälla lite i smyg ... som Lotta på Bråkmakargatan gör :-D

Postat av: Nanna

Nää, det är bara att bära ved (då blir man varm), hålla fyr i pannan och inte gå ut i onödan ! Ha en bra helg !

Postat av: Gun

Naw sötisen har is på nosen, in i värmen istället.:)

Postat av: Diana

-20!?!?!?!?! Fy f-n...

Jag är glad att jag har tagit in vår termometer så att man inte har nåt koll på eländet. Du får sparka igång dina ministrar lite (ja, de som är inblandade i det hela). Dålig stil av dem att bara sitta på häcken och hova in pengar liksom...

Postat av: Bruce

Weehooo! Jag har fått en länk!

Hahaha! Rätt åt den där Dektdia eller vad hon heter...

Jag är ju helt enkelt BÄST! Det är KUL att vara syndabock!!

Postat av: Ellis

Hahahaha hans ögonbryn var.. ja.. roliga hahaha

Postat av: Krönikören

Så söt! Älskar han snön?

Postat av: Pia

Å så snackas det om den globala uppvärmningen!!! ;o)

Söt bild på frusen hund!! :o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback