Hundskit och gul snö

Jag har bott vid en landsväg i hela mitt liv och gör så fortfarande.
Den kantas av åkrar och ängar och skog och åtminstone sommartid är det precis lika vackert som det låter.
Det går an på vintern också, men det är klart att sommarens grönska förgyller det hela ytterligare.
Så här på landet är vi inte så där alldeles nog med att plocka upp efter hunden när den gör ifrån sig vid vägrenen.
Såvida det inte råkar inträffa vid någons tomt eller postlåda såklart, lite folkvett har vi trots allt i behåll.
Sommartid försvinner det i gräset men på vintern blir det liksom lite mer synbara bevis för det hela, iform av gul  snö och frusna korvar i snön...

Det är det sistnämnda som är problemet.
Dom ses nämligen som något av en delikatess av hunden i huset...
Han spottar ut när man säger till, men om man inte ser efter sitter den där som en frusen, brun cigarr i mungipan.


Pratar du skit om mej, matte?

Eftersom han är vid tämligen gott hull är det knappast näringsbrist som är orsaken.
Hursomhelst gynnar det inte precis andedräkten.
Skitäckligt är vad det är.

Nån som känner igen sig?

Permalink Allmänt Kommentarer (20) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Maria

Vet precis vad du menar"sniffar med näsan":)!

Postat av: Barbro Binda

Nä, ja ät int skit´n...

Postat av: förbudsministern

Äh, enkelt ordnat.

strängeligen förbjudet för hundar att käka "cigarrer"...



lätt som en plätt!

Postat av: Gun

Nä, och vid närmare eftertanke kanske jag inte vill ha hund ändå.;D

Postat av: Diana

Nä, jag känner inte igen mig.. har aldrig käkat skit som jag hittat ute. Min fd hund åt det däremot året runt som en delikatess. Alla typer av korvar, tollar och lortar.



(nu va jag roliga va?)

Postat av: Bara Jag

Jag som skyller Selmas äckliga vana på att hon fortfarande är valp... Även andra hundar jag haft har betett sig på detta motbjudande sätt... Hoppas att det går över! Konstigt nog verkar det vara rätt vanligt - vad är haken liksom? VARFÖR??

Postat av: Mita

Känner igen, JAPP!!!

Den vita donnan tycker att kinesernas bajs är som små handgjorda nougat bollar.

VIDRIGT!!

Postat av: Ama de casa

Glääääh! Hundar gör så av nån anledning som för mig är synnerligen svår att förstå. Det är ÄCKLIGT!

:-)

Postat av: Krulli

Låter du honom slicka dig i ansiktet? ;)

Postat av: Janne

Hahaha! Jag fick samma fundering som Krulli.



På tal om exakt det undersökte dom på Mythbusters just hundars bakterieflora i munnen och det visade sig att en hund hade betydligt renare mun enligt labbtester än vad en människa har som nyss borstat tänderna.

Postat av: Krönikören

Nej, jag känner inte igen mig. Jag har aldrig ätit hundskit, varken fryst eller färsk.



Moahahahahaha

Postat av: Barbro Binda

Ä du ut ve hunn änn? Men då du kömm in könn du läs va ja skriv: GOD JUL! (Å glöm int å häls åt Mysmaken!)

Postat av: Mita

Min Peppe käkar inte hundskit, men däremot och ännu värre.Rulla sig i och äta människoskit.

Som tur är så finns det inte lika mycket av det i naturen,tssss....men fy fabian vilken odör det blir,

God Jul förresten,

Kramiz!

Postat av: Mita

Min Peppe käkar inte hundskit, men däremot och ännu värre.Rulla sig i och äta människoskit.

Som tur är så finns det inte lika mycket av det i naturen,tssss....men fy fabian vilken odör det blir,

God Jul förresten,

Kramiz!

Postat av: Krönikören

Tittar bara in för att önska dig en God Jul!

Kram

Postat av: Nanna

Ha,ha, du får se den ekonomiska delen ...du spar in lite på foderkontot !!

Önskar Dej och de dina en härlig "cigarrfri" Jul ! :)

Postat av: Stattinskan

Ulrika - Hoppas att ni får en en lugn, trevlig och fin helg!

GOD JUL!

Kramar

Catarina

Postat av: Ama de casa

Ha nu en RIKTIGT GOD JUL!

:-)

Kram

Postat av: Pia

Kan inte precis påstå att JAG känner igen mig.. Brukar inte gå runt och nosa och plocka upp frusna bajskorvar!!! ;o)

Tack o lov så är min hund inte speciellt intresserad av det heller.

Ha en fantastiskt skön julafton!!! Kram! <3

Postat av: Ellis

Hahahaha åhh fy!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback