Platsjournalen

Ännu en förträfflig sak med att vara statsminister är ju att man själv får äran att välja sin regering.
Och då tar man ju de man tycker bäst om, dum vore man ju annars.
Ifall de dessutom råkar vara de mest lämpade för uppdraget, så är det ju helt enkelt lysande.
Annars får det gå ändå.

Så vad säger ni?
Någon som är sugen på ett nytt jobb med obegränsade förmåner?

Tveka inte - skicka in en ansökan på vilken befattning/titel ni önskar,
befogenheter, eventuella kvalifikationer för jobbet, löneanspråk och andra önskemål.

Inkomna ansökningar kommer att behandlas helt godtyckligt från min sida eftersom det är jag som bestämmer, men som den konflikträdda stackare jag är, gör jag givetvis mitt bästa för att alla ska bli nöjda.

Jag ser fram emot att kunna presentera min nya regering i ett senare inlägg!

Permalink Allmänt Kommentarer (20) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Jag kan vara finansminister. Det vet ju alla som läser min blogg vilken hand med pengar jag har.

Fast det är iofs mer lockande att vara något som ingen vet vad det är. Man slipper en massa frågor och kan skolka från riksdagen hur mycket man vill...

En ny post kanske, fikarastminister. Jag kan låta Mumannen baka gratis till alla sammankomster.

Eller bloggminister, jag kan införa 100% skatteavdrag för alla bloggare!

Bestäm du, huvudsaken jag får göra så lite som möjligt för så mycket betalt som det bara går. Minst lika mycket betalt som statsministern vill jag ha.

Postat av: WEDESIGN!

Är du sugen på en söt & billig personligt designad bloggdesign? :)



för mer info - direktlänk: http://wedesign.blogg.se/2010/august/bestalla-en-design-av-oss.html#comment

Postat av: krulli

Åh jag kan vara vad som helst eftersom jag är så bra på mycket och eftersom det viktigaste är att jag får en riktigt hög lön och massa förmåner såsom bjudresor etc.



Måste jag specificera mig så.. uhm.. miljö eller social.



SVAR: Jag gillar också tyst!

Postat av: Diana

Då vill jag bli piffningsminister! Som en blandning mellan kulturminister och bostadsminister. Jag gör helt enkelt Sverige till ett vackrare och mer matchande land. Eller nja, jag gör inte det, min assistent även kallad "slaven" gör allt egentligt arbete, jag har mest bara en massa åsikter som den stackaren får se till att fixa.

Jag har mer en cermoniell roll där jag vinkar, går runt och klämmer på slott och konst samt syns på en jäkla massa reklamaffischer.

Kvalifikationer: Jag är ju född prinsessa!



Lön... Jag är faktiskt inte så dyr i drift, 500.000 kr/mån kan vi väl säga för då försvinner det säkert en 10.000 till slaven. Bil och chaffis vill jag ha med... och en riktigt fet fallskärm.

Postat av: ansepanse

nu förstår jag inte riktigt - ska du bli statsminister eller :)

kramar

Postat av: Svorskan

haha! Jag är också konflikträdd, men försöker lära mig att inte vara det och utnyttjar bloggen. Så anställ mig! Jag kan ta skiten, så slipper du! :D

Postat av: Ama de casa

Du har väl koll på att du redan har headhuntat mig till utrikesminister? Jag är ju redan utrikes, bara ministerposten som fattas liksom.

:-)

Postat av: Agnetha

Jag söker direkt, att jag inte orkar jobba spelar ingen roll för det kan ju lakejerna göra.



BS Den här filmen funkar på alla idrottsointresserade, lovar och svär !!!!



Kram

Postat av: Agnetha

BS Nu har jag fått en doktor med mycket hjärna och hjärta, så nu kommer det att bli bättre.

Hämnas inte för hämndens skull utan för att jag är säker på att denne herre har nonchalerat fler än mig. Vi sjuklingar förtjänar bättre, vi vill inte vara sjuka !!!!!! Vi vill ha så bra livskvalité som möjligt, vi är inte annorlunda än friska.



Tack snälla !



KRAMAS !

Postat av: Åsa

Jag kan bli din vice statsminister, för dem behöver väl inte göra ett skit eller hur? Inte bestämma, inget ansvar, ingenting. Passar mig alldeles utmärkt.....Eftersom jag har ett jobb idag där jag får göra precis ALLT så skulle det kännas skönt med ett där man slapp precis ALLT =)

Postat av: Per-Anders

Om jag blev statsminister skulle jag utse min sambo till finasminister. Hon är bättre på siffror än jag.

Postat av: Agnetha

BS Den vill jag ha ! Du har räddat mig, blir perfekt för uppgiften det lovar jag.

Alliansanhängare ska tränas in absurdum så de inte behöver nån vård, vård till dom som vet vad jobb vill säga ! Tackar och bockar för att du utsett lilla jag till denna eminenta uppgift !



Puss O Kram

Postat av: Bara Jag

På uppmaning ansöker jag här med posten som fixarminister. Det första jag skulle fixa var att justera tillbaka din extra dag i veckan till endast 7 dagar, se fredag som lördag, lördag som slöardag och söndag som söndag! Jag skulle helt enkelt bygga självförtroendet för de arbetslösa i vårt avlånga land och ge bort en arbetsdag i veckan för de fast anställda och ge den till de arbetslösa. Eftersom pengakassan är den samma - löner och A-kassa behöver inget bli sämre för någon, förutom att fler har ett jobb att gå till! Lätt som en plätt :-) KRAM!

Postat av: Stattinskan

:-D Nu har du ju redan utsett mig till rättviseminister ... men ledighetsminister skulle också passa :-)

Postat av: Stattinskan

:-D Nu har du ju redan utsett mig till rättviseminister ... men ledighetsminister skulle också passa :-)

Postat av: Britt

Mellanrumsminister ska jag vara. Jag värnar om mellanrummen.

Postat av: Ellis

Jag vill ha ett latjobb, hög lön ochinte krävande, ja skall få sova när ja vill.

Tack!

Postat av: Afrodite

HA HA HA!!! Just nu känns posten "ledighetsminister" mest lockande, men den är ju redan tagen av Stattinskan. Men vi kanske kan dela? Allt utom lön och förmåner då, såklart! =)

Godmorgonkram!

Postat av: Krönikören

Hmmm, lite svårt. Må-bra-minister, då får man vara på spa hela dagarna. Eller kanske Robin Hood-minister - då får jag välja vilka jag ska ta ifrån och ge till mig själv.

Postat av: Nanna

Du hittar ingen bättre finansminister än mej...det jag inte vet om "Cash", är inte värt att veta !!! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback