Proudly presents...

TaaDaaaa!!!
And here are the results of the Fabulous Jury:

Åsa har sökt och fått tjänsten som Vice Statsminister.
Eftersom varken hon eller jag vill vara på jobbet mer än nödvändigt, utan (liksom den övriga nytillsatta regeringsstaben?) bara vill njuta av förmånerna, får hon delegera ut ansvaret som hon finner lämpligt.

Svorskan har självsvåldigt stuckit ut hakan och erbjudit sig att ta hand om klagomålen. (Undrar om hon begriper vad hon har gett sig in på?) Hon utnämns härmed till Klagomålsminister och med det jobbet förljer som sig bör obegränsade möjligheter att träna konflikthantering. Grattis, Svorskan...

Utrikesministerjobbet går till Ama de Casa.
Hon är liksom självskriven, eftersom hon redan är utrikes.
Ett generöst traktamente, fria resor och obegränsat med tapas ingår såklart. Samt fria wettextrasor förstås.

Diana belönas med den nytillsatta tjänsten Piffningsminister. Hon kommer att ansvara för matchning och stil i riket. Dessutom tillför hon förstås den touch av glamour som endast en riktig Prinsessa kan bidra med.

Gun blir finansminister, så klart! Ingen kan som hon trolla med slantarna. Hon kommer att göra underverk med statsfinanserna. Hon bara köper nåt jättestort utländskt företag, ångrar sig och lämnar tillbaka det och sen HIPPS VIPPS så har vi dubbla pengarna att lägga på den svenska välfärden!
Nanna blir ansvarig för utländska valutor. Som sagt - det hon inte vet om Cash, är inte värt att veta! Givetvis får hon betalt i dollar...

Britt blir Mellanrumsminister. Vad en sån egentligen gör har jag dessvärre inte riktigt klart för mig. Men det är säkert nåt bra. En sådan viktig post kan inte få ramla mellan stolarna. ..

Bimboministern (Alias Dandsbandsfrun) kommer säkert att få fullt upp med att driva alla blonda bloggares sak.
Vi andra - rödhåriga, mörka och gråsprängda får tydligen klara oss själva...

Agnetha är självskriven som Hälsominister. Hon är utan tvekan den mest kompetenta på denna post och nästan sorgligt insatt i ämnet. Att hennes kunskaper nu kommer svenska folket till del är hög tid. Därför får hon fritt välja antalet nollor efter efter första siffran på lönechecken.

Ellis får bli pr-ansvarig, det vill säga regeringens vackra ansikte utåt.
Samtidigt blir hon också chef för underrättelsetjänsten. Le vackert och håll öronen öppna, är vad som gäller.
Och ögonen också, om möjligt. :D

Bara Jag är vår nya Fixarminister.
Händigare kvinna är som bekant svårt att finna, hon fixar till allt från snö på järnvägsspåren till svininfluensan. Ingenting är omöjligt för denna kvinnliga motsvarighet till MacGyver. Ge henne ett gem och en gummisnodd så räddar hon världen. Ekonomiskt oberoende och superhjälte status blir hennes lön för mödan.

Ledighetsminister är ett krävande arbete. Faktiskt allför ansträngande för bara en person att ha hand om.
Så därför får Krulli och Afrodite dela på det jobbet. Halva jobbet för dubbla lönen, hur låter det?
 Jag vill ju inte att ni ska slita ut er.

Stattinskan blir Rättviseminister. Den lilla människans tröst i mörkret, klippan i stormen, rösten som för deras talan. Ungefär som det jobb hon har nu, fast med obegränsade resurser. Med lite guld på barrikaderna blir det liksom roligare att gå till jobbet.

Den alltid lika vältaliga och välformulerade Krönikören får äran att skriva alla mina tal under min kommande statsministerkarriär. Ju bättre tal hon skriver desto längre blir karriären... Ju fler dagar hon lyckas hålla mig vid makten, desto större blir hennes belöning. Vid närmare eftertanke är det nog säkrast att hon får sköta snacket helt och hållet.

Och Barbro, givetvis får du ta hand om mysmaken när jag är på resa. Skönt att veta att han hamnar i goda händer. Ost ska vi nog också kunna ordna...;D

Dessa är alltså de som i framtiden kommer att leda landet.
Bäva eller Jubla, som ni behagar.

Permalink Allmänt Kommentarer (34) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ia

Attans att jag missade den annonsen men å andra sidan...om högkvarteret ligger hos Dig skulle det bli alldeles för mycket restid ;) Men...förövrigt tycker jag väl att det ser...bra ut :P

Postat av: Svorskan

Hahahaha! Ja, med Gun att sköta ekonomin så borde det inte bli några problem på DET planet och utifrån hur jag känner till Diana så blir det så piffigt så och Ellis är jättebra som ansikte utåt (om hon kan hålla ögonen i styr). Eh? Konflikthantering? Oj... Detta bådar ju (inte) gott. :D Men jag kan ju ta hjälp av Bimboministern när det är något, hon kan säkert få alla på andra tankar.

Postat av: Ama de casa

Åh! Det är en stor ära att ingå i denna eminenta regering :-)

Postat av: Diana

Hahaha, heeeelt underbart! Skit i vad andra tycker, vi i regeringen kommer få det hur bra som helst. Tänk er firmafesterna! Tjohoo!

Snälla stadsministern, kan vi inte åka på utbildning till nåt varmt ställe, typ nu?! Snälla snälla snälla?

Postat av: Diana

Ps Om du inte går med på en utbildningsresa utomlands kan jag då få semester, akut, familjeangelägenhet du vet. Och förskott på lönen? Nån mille räcker.

Postat av: Gun

Nämen åh tack, vad bra. Och Grattis till svenska folket som går en ljus tid till mötes, med mig som finansminister. ;D

Postat av: Mita

Hujedamej vilken regering,vilka eminenta personer att leda oss arma krakar. Vad blir det första att genomdriva? Ser med spänning fram mot det,hi,hi...

Postat av: Diana

Sv: Okej, jag ska skissa på en vädjan! (Men får inte Piffningsministern en egen budget? Jag kan liksom stå ut med lite fula hus om man får betald semester... jag menar, utbildning)

Postat av: gladmymlan

meh herrejösses!!!!:

...har ansökningstiden för alla tjänster redan gått ut! jag vill ju vara Förbuds-minister! har redan upprättat en preliminär plan, på saker som ska förbjudas:

kyla, vinter, mindre än åtta veckors sammanhängande semester, cancer, magsjuka, tandvärk, mask i magen, huvudlöss, fästingar, MS,snor, fattigdom samt att arbeta mer än tre dagar i rad, utan en sammanhängande ledighet på minst fem dagar direkt efter, och självklart förbjuda arbetsdagar längre än 4 timmar ( om det inte är så att man älskar sitt jobb o frivilligt vill vara där mer än så åffcårse)

funderar även på att förbjuda influensor, och regn i mer än tre dygn i sträck,sommartid.

åh...snälla en Förbudsminister borde få vara sen med sin ansökan?

eller?

KRAMEN!!

Postat av: Sussi

hahaha låter som om Sverige är på väg mot en väldigt spännade framtid ;)

Postat av: Nanna

HA,HA, Vilken härlig samling !! Du är oslagbar ! ;)

Postat av: Ellis

HAHA jag har SÅ det bästa jobbet!!!!



Bättre än alla andras!! :D



Sv:haha stämningsfullt ja! :D

Postat av: Stattinskan

Haha, du är oslagbart härlig. Du, Gun och Ama har en otrolig talang i att få till det dråpliga och roliga! Underbart ... fast eftersom jag nu är Rättviseminister så tar jag mig an mitt första uppdrag ... Ska det vara helt rättvist så vill jag faktiskt vara vice Ledighetsminister, jag har bara en vecka kvar på mitt jobb :-D

Gomorron du härliga människa!

Postat av: Camilla

Hahaha...låter kanonbra!

Bra val! ;)

God morgon!

Postat av: Helen

Tack för morgonen gapskratt!

Å krönikören komer du att ha god nytta av, där är pennan alltid vässad!

Lycka till med era värv!

Postat av: Helena Ljunggren

:D Ha ha

Postat av: Fru Gårmn

Jag röstar för er! Allways!

Postat av: flower

den regeringen röstar jag helt klart på ..räkna med mej ler

Postat av: krulli

Det tackar jag för, mycket förnämligt jobb, speciellt det att man bara jobbar halva tiden!

Postat av: Pia

Vilken regering!!! Vet inte riktigt om jag ska jubla eller inte.. Troligen inte.. eftersom jag inte sitter i regeringen.. Men man får väl lov att ge er en chans att visa vad ni går för.. :o)

Postat av: Karin

Tror säkert det blir mycket bättre än det är nu i alla fall! ;)

Guns trolleri med pengar kommer garanterat att få fart på ekonomin i alla fall. :D

Postat av: Susanne P

Jäsiken att jag inte var framme tidigare...jag som hade tänkt att byta banor i yrkeslivet! ;)

Men med denna regering tror jag att vi kommer att få det harkel bra... ;D

Ha en bra onsdag!

Postat av: Mohammed

Finns det ngn ledig presidentpost för mig?



Sv: Tackar :)

Postat av: Bara Jag

Jippie! Mitt drömjobb alla kategorier - man tackar för förtroendet. Har redan MASSOR av ideer på vad man kan hitta på med ett gem och en gummisnodd!!

Kram!

Postat av: Krönikören

Först av allt vill jag tacka. Jag vill tacka för den stora äran som anförtrotts mig i detta viktiga uppdrag. Jag lovar att göra mitt allra bästa. Sen vill jag också tacka mina föräldrar - det är trots att tack vare dem som jag är den jag är. Det hela började en vacker gäsp höstdag zzz när lövenzzzzz

Postat av: Krönikören

Först av allt vill jag tacka. Jag vill tacka för den stora äran som anförtrotts mig i detta viktiga uppdrag. Jag lovar att göra mitt allra bästa. Sen vill jag också tacka mina föräldrar - det är trots att tack vare dem som jag är den jag är. Det hela började en vacker gäsp höstdag zzz när lövenzzzzz

Postat av: Krönikören

Du är underbar! Vilken skön humor!



Tack för gott skratt!

Kram

Postat av: Dansbandsfrun

Aaaawww...nu kom en tår i ögat av stolthet att jag klarade det!! Jag har ÄNTLIGEN nått mina drömmars mål. Egentligen har ju jag den viktigaste o mest prestigefyllda posten men det säger vi inte till dom andra, dom blir så avis då...Jag ska slåss för de blonda bloggerskornas rätt i samhället. Vår förening kan heta...hm...BBRIS? ;)

o ja...ni andra får antingen färga håret eller klara er på egen hand.

Tack Ulrika, för förtroendet! Jag ska INTE svika mitt land! HALLELUJA! ;)

kram

Postat av: diana

Låter som en perfekt regering ;)

Postat av: Yvonne

Helt klart lägger jag min röst på denna regering.och skulle ni behöva en infödd skåning så ställer jag upp.Kram!

Postat av: Yvonne

Helt klart lägger jag min röst på denna regering.och skulle ni behöva en infödd skåning så ställer jag upp.Kram!

Postat av: lovisa

Godmorgon!

Postat av: Åsa

Tur att du hittade en så kompentent samling medarbetare, nu ser jag verkligen fram emot att inte behöva göra någonting.......

Postat av: Britt

Känns skönt att bli mellanrumsminister. Ingen kan säga att man inte gör sitt jobb...för vem vet egentligen vad som bör göras i mellanrummen...mer än mellanrumsministern.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback