Same procedure as every year...

Våra nyårsfester brukar inte gå av för hackor.
Samma gäng och lika kul, år efter år efter år.
Temat bestäms enväldigt av den eviga värdinnan (och värden, såklart..) som även ansvarar för den alltid lika fantastiska dukningen.
I år är det alltså Filmtema och Femtiotal som är grejen.
Och hatt.


Maten hjälps gästerna åt med. Vi ansvarar för en rätt var och turas om från år till år.
Vad som faller på just vår lott att tillaga är än så länge höljt i dunkel, men det lär väl visa sig...
Gott brukar det bli och skoj brukar vi ha.




Fjolårets tema var Nobelfest och vintervitt!



Jag & söta dottern!
Inte ofta vi hamnar på samma bild, men desto roligare när det händer...

Nu ska jag googla lite på 50-talsfilm i hopp om att hitta någon möjlig look-a-like...som INTE är platinablond och storbystad...

Betty Boop?
Tarzan?
Garbo?





Permalink Allmänt Kommentarer (23) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Diana

Bette Davis? http://www.digitalhit.com/posters/p/5095518

Birgitt Nilsson? http://www.digitalhit.com/posters/p/5153359

Elizabeth Taylor?

http://www.hollywoodyesterday.com/elizabeth-taylor-richard-burton-biography-movie/



Shit vad jag också vill gå på en sån fest!

Postat av: Barbro Binda

Vivien Leigh, borta med vinden. Det skulle passa dig :-)

Postat av: Ama de casa

Ingrid Bergman!



Vilken rolig grej - då behöver ni ju aldrig undra VAD ni ska göra på nyåret, bara HUR ni ska göra :-)

Postat av: Krönikören

Bettan Taylor. Absolut. Stor byst=mycket fyllning.



Sv: Håller du på och skriver en deckare? Haha - jag brukar också tänka så: "Blev det här krafset utgivet så finns det en chans för mitt!"

Postat av: Åsa

Låter ju helfestligt. Om ni inte vet vad ni ska laga, vem fixa ingredienserna då????



sv:nyårplanerna har gått i stöpet, är tillbaka på ruta noll nu.

Postat av: ansepanse

vilken härlig tradition!

söta dottern och SÖTA du heter det ju

kramar

Postat av: Gun

Vad roligt, hoppas vi får se bilder sen. Gott Nytt År, ifall vi inte hörs mer innan. Kram!

Postat av: maria

vad roligt tema :)

lycka till med alla planer...

kram

Postat av: Pia

Vilken fin bild på er två!!! Och vilken kul tradition.. Blir maten i samma tema, 50-tals husmanskost eller?! ;o)

Ser fram emot att se bilder på utstyrseln!

Postat av: Diana

Sv: Det ska bli så spännande att se hur du klär dig! Det borde ju inte vara omöjligt att hitta kläder, det modet har varit lite nu med.

Tack snälla du! Tyvärr jobbar jag och Batman är iväg på äventyr. :(

Postat av: Stattinskan

Ja, jag vet ... mitt i nattta är det men här har inte John B kommit!

Utan att förnärma dottern ... vem är vem ;-)

Tja, jag får väl säga gomorron då!

Postat av: Ellis

DEN BILDEN MINNS JAG! :D

Postat av: Nanna

..Ingrid Bergman..Casablanca..Gott Nytt År !!

Postat av: Krönikören

Men vad spännande med boken! Och du har bara några veckor kvar. Jag håller tummen, hårt. Själv har jag halva kvar... och befinner mig i den värsta skrivkramp som kan skådas.

Postat av: Dansbandsfrun

Shit va kul!! Sån fest vill jag också gå på!

Själv får jag väl ha klänning i alla fall på den festen vi ska på o det händer inte ofta så det får duga ;)

kram

Postat av: krulli

Kul att se bild på dig!

Ha ett riktigt gott slut!

Postat av: Britt

Glöm inte de svenska filmerna och skådespelarna från 50-talet. Åsa-Nissefilmerna kom ju då. Hade inte Eulalia hatt? Inga blonda testar där och ingen stor byst heller.

Postat av: Mita

Vill önska dig ett Gott Slut på detta året

och ett Gott Nytt 2011

Postat av: Afrodite

Låter underbart mysigt! =) Ha det gott!

Önskar dig ett gott slut och ett gott nytt!

Kram på dig!

Postat av: Stattinskan

Underbara Ulrika :-)

Hoppas er sista afton på "gammåret" blir lika trevlig som du beskriver den :-)

Tack för otroligt fyndiga och roliga inlägg ... du rockar vännen :-)

Gott Nytt Årkramar

Postat av: Barbro Binda

Gott Nytt År pådä! Häls åt mysmaken å säj att ja kömm då ja ha tine fram.

Postat av: Bara Jag

Jag hoppas att det nya året erbjuder dig mer än du förväntar, blir bättre än du trott och ger dig styrka i det du inte kan påverka!



Gott nytt år!!

Postat av: Mita

Men vilken rolig grej, det är alltid kul att ha nåt tema. Ska bli kul att se lite bilder sen, hur det blev menar jag,hi,hi...

GOTT NYTT ÅR!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback