Stor i orden...

Vi mötte en sån här liten en på morgonpromenaden, vovvarna och jag.




Prickiga stövaren  blev alldeles till sig, skällde och levde rövare
som ett praktexempel på dåligt uppförande.
Han lyckades dra med sig den vanligtvis så förståndiga
Gammelmixen på dumheterna också.
Ett herrans oväsen var det, och trots att dom faktiskt ÄR världens snällaste och aldrig skulle göra någon illa så kunde man lätt få intrycket att dom äter små valpar till frukost....
                                     djur/hundar/Hund26.gif
Jag platsade hundrackarna vid vägkanten och väntade på att
valpen  med tillhörande husse skulle passera men
DÖM OM MIN FÖRVÅNING då dom sneddar över vägen och kommer fram till oss!

- Så, så ta det lugnt, förmanade karln sin lilla lurvtuss,
som forsade fram till mina skällbaggar i ett glädjerus fullständigt orädd.
Tuffingarna kom av sig fullständigt.
Blev alldeles tysta och visste inte vart dom skulle ta vägen medan den lille lyckligt hoppade runt fötterna på dom och nosade.
                                                            djur/hundar/Hund22.gif
Hahahahaha!!
Snacka om att bli nedplockade på jorden!!!
All heder åt den modige hussen.
Hade det varit min valp, hade jag aldrig vågat!

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Det var modigt gjort, och kanske bra? Jag vet inget om hunduppfostran.

Postat av: Ama de casa

Modigt, men kanske lite dumt också... Han visste ju inte att dina hundar var väluppfostrade och snälla eftersom dom inte riktigt uppträdde så :-)



sv: Ja du. När jag skulle sälja Fiaten var det en av de fåtaliga spekulanterna som undrade om man kunde dra en husvagn med den... Jag svarade helt ärligt - det finns ingen dragkrok :-)

Tur att det gick bra för er! I den kylan vill man inte få motorhaveri eller så...

Det var förresten han som hade Åhsells möbler som köpte bilen. Ha samlade nog på knäppa saker för i hans garage fanns förutom "min" Fiat 126 även en amfibiebil och ett självspelande piano :-)

Postat av: Agnetha

Bra det med såna hussar, som liksom får båda de egna vilddjuren och en själv att tappa jåmen.



BS Kropp + själ = samma paket ! När ska läkarna fatta det, att man inte kan försöka kurera det ena och skita i det andra ?????? Jaa, jag vet det där med sörjandet så väl, men jag orkar inte med det också just nu. Ska iaf leta fram nån bra att prata med. Tänker det, satsa på mig själv, det skulle hela familjen tjäna på och mest jag.



Klart jag ska ha ett liv, det är bara det att jag vet inte hur man gör längre, är ju som sagt en överlevare och inte en livsnjutare.



Hjärtligt TACK för peppnnig och stöd, det betyder mycket för mig !!



Vilken tidning var reportaget där din man är med på bild ? Försökte leta själv men hittade det inte. Jag vill läsa, plus att jag vill kolla lite förstås, hahaha.



Massa kramar

Postat av: Em

Husse är kanske duktig på att läsa av hundar? Madde (hunden jag hade) var otrolig på att läsa av andra hundar och hon ogillade aggressivitet, så jag litade på henne när det gällde vem hon skulle hälsa på och inte. Hon lärde mig mycket om hur vissa hundar betedde sig aggressivt, men egentligen var rädda. Hon läste av massor som inte jag såg.

Postat av: ansepanse

nje, det vågar man kanske inte, men just en valp brukar ta ner vuxna hundar till en mer resonabel nivå

Postat av: Britt

De flesta hundar blir ju försiktiga när en valp kommer fram för att inte göra den illa.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback