Morgondisco!

Tänk dig att klockan är halv sju en bitterkall måndagsmorgon.

Du väcks av en felinställd skränande klockradio och rycker motvilligt ut öronpropparna.
Gnuggar dig i ögonen och stapplar mot badrummet.

Undviker med en hårsmån att trampa på katten och kliver huttrande över badkarskanten.
Skruvar på duschen och möts av pulserande ljus!



Blått och blinkande och för ett ögonblick tror man att hela poliskåren står beredd med bojorna.
Men blått blir till lila och lila blir till rött.
Ahhhhh!!!
Ljuv värme!!
Livet rinner sakta tillbaka in i kroppen.
Det är bara fågelkvittret som saknas.
Eller motown-disco i högtalarna.
Och så själva högtalarna, förstås.
Så börjar det röda blinka i takt till den inbillade musiken.

Feeling HOT, HOT, HOT!!!
Dags att kliva upp.
Det finns sämre sätt att börja dagen.

Permalink Allmänt Kommentarer (12) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Kerstin

Dæven døtte!

Postat av: Em

Jag vill också ha sånt ljus!! // Vilken perfekt dejt du verkade ha i förra inlägget med mysigt hållaihanden-grejs. :D



Kerstin: Hahaha! DET var länge sen jag hörde: Däven dötte! :D

Postat av: Ama de casa

Åh! Vad fränt med en disco-dusch! Nån sån har jag aldrig sett...

:-)

Postat av: Janne

Det där är ett typsikt exempel på en klart nödvändig pryl. Prylar är roligt!

Postat av: ansepanse

nå´n klockradio vill jag inte ha men gärna en dusch som ändrar färg

Postat av: ansepanse

nå´n klockradio vill jag inte ha men gärna en dusch som ändrar färg

Postat av: Gun

Hahahahaha! Då blir man nog pigg och glad skulle jag tro! :D

Postat av: anne

Har ni en dusch som skiftar färg!?! Häftigt men varför? :)

Postat av: Britt

Så det är inte nördigt med en sån? Tänkte köpa en till kompisen i julklapp men tänkte att det kanske inte är kul när man är 40. Jag tyckte att det var kul, men tänkte att det bara är jag och några kitchiga typer som kommer köpa en sån...men så fel jag kan ha! Hon får en sån i födelsedagspresent istället eller en hälsa-på-present när jag åker till henne i sommar.

Postat av: Gafflan

Bra med discoljus på morgonen så att man kommer igång liksom :)

Postat av: Em

God morgon!

Sv: "Däven dötte!" är nog mer ett uttryck man säger och inte skriver på norska och skall jag översätta det så vill jag nog säga att det är som "det var som fan också!", men på ett lite mer gulligt sätt. "Däven dötte" är liksom ett godkänt sätt att svära på. Lita som när man säger "attan också" istället för "fan också". (Hahaha, kanske inte "attan också" ÄR bättre? Jag är inte svensk som känt.. ;))

Postat av: charlotte

åh en sån dusch skulle jag med vilja ha men risken blir väl att man aldrig får ut dottern ur badrummet då

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback