Om ni tänker bege er norrut...

...är det bäst att ha sina papper i ordning!

Med anledning av det välgrundade ryktet om vår vackra natur
och trevliga befolkning väntas turistströmmen slå alla rekord i år,
vilket gör att ansökningshandlingarna riskerar att ta slut!!

För att ge även er, mina kära bloggbesökare chansen att ta del av
det Norrländska Äventyret publicerar jag formuläret här nedan.
Kom ihåg att skicka in ansökan i god tid före sportlovet.

Varmt välkommen, ska je vara!



Ansökan om tillfälligt visum till

Västerbotten

 

Vå hajt du - förnamne förscht:

Vå ha du före perschonnummer:

Ha du´n bil - om jåå, nummre:

Ha du körkort:

Vårs bo du nagerscht:

Postnummre:

Telifån:

Vårs jer du född nagerst:

Arbajt:

Får du betart:

Ha du´n apparat:

Jer du gift:

Jer du vaksinere:

Hårferj, om du ha nagge:

Ferj oppå öga:

Böijjksnummre:

Skonummre:

Tjörn: Pajk elle Fleijk:

Så´n som eint´vait velke:

 

Våfför veill du fara hit? Na frååg som va vekti:

 

 

JO

NÄÄ

 

JO

NÄÄ

Seij oppa naturn

 

 

Ha du´n beljett delbacks

 

 

Fiisk

 

 

Ha du vö nol om Gävle

 

 

Seij midnattssola

 

 

Ha du nanting mot Böiskboorn

 

 

Proov möiggolja

 

 

Känn du n´Henning Sjöström

 

 

Aåk akkja

 

 

Ha du fraiste ränn förr

 

 

Eta reinskave

 

 

Ha du nanting att jera ve politiken

 

 

Leit gulle

 

 

Jer du frussn

 

 

Seij vorsch n'Ingmar bodd

 

 

Et du palt'n

 

 

Plååck leinbera

 

 

Ha du nanschtin ette surströmmingen

 

 

Napp snottren i Glommers

 

 

Bruuk du gå å ritt

 

 

Trääf norrlänninga

 

 

Ha du tänkt val lenger än növändit

 

 

Nannting anne (specifirser)

 

 

 

 

 

 

I försäker oppa heder å samvete att oppgiterna va rekti å sann:

 

 

 

Boomärk..............................                         Datum..............................

 

Som rekti norrlänning veill I försäker om att den som söökt de här visume ger att lit oppa, å skull klaar se schalv i Skelet å i Glommers. Han jer eint illschinen heller, se han skrääm koern. Därför kan I deilstörk ansökan.

 

 

 

Nammern..................................................    Datum..............................

 

Plats för 'n stämpel - he gå bra ve tummen å´.


idrott/Sport24.gif

Frågor på det?
Glasklart?!

Permalink Allmänt Kommentarer (18) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gafflan

Hahahaha...

Allt är glasklart...tror jag.

Postat av: Gun

HAHAHAHA! Helt underbart!:D

Postat av: Nanna

VA!!!??????? Ha,ha, ha en bra dag !!

Postat av: Em

Hahahaha! Oj då! Jag som tyckte det var svårt redan här i SKåne!! :D

Postat av: fashionhaggan

hahah, detta var underbart roligt!

Postat av: Maria

VA FAN.... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA.... bland det roligaste jag sett, HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Postat av: Barbro Binda

Glöm int å he på dä näschjäla om du tänk ut å tjava te langlynje!

Postat av: Ama de casa

Hahaha!

Härligt att läsa sitt modersmål ;-)

Kram

Postat av: Xini Björnmamman Does Thailand

Haha, ja du, det är bra att du informerar om det ;)

Ha en fin kväll!

Xini Björnmamman

Postat av: ansepanse

hahaha - jätteroligt

Postat av: Petter-Nicklas

Skånes kändes helt plötsligt som ett ypperligt ställe att semestra på. I min lägenhet. ;)

Postat av: Em

Sv: Hahaha! Ja, jag tänkte på det när jag kommenterade hos dig. Jag hade precis försökt hitta vad norrmän tycker att "yr" betyder och kom över massor med tokiga ord. Har en del till på lager. Jag har bott här så länge nu, så jag har liksom glömt det roliga.. :D

Postat av: Stattinskan

Haha, det finns ett liknande visum för Skåne ... Undrar om det finns nått för mitt hemlän Västernorrland? Kramen

Postat av: Petra

Jag tycker också om att äta/fika själv.

Sitta och titta på människor, fantisera om deras liv osv..

Postat av: Dreamsalive

Kan man åka på språkresa till Norrland? Tror jag skulle behöva en kurs...

Postat av: ansepanse

SV: tack, det tycker jag också

kramar

Postat av: Nillas liv på pinnen

Hahahahahahahaha! Va roligt! Det här inlägget måste jag spara och sen använda till att träna Norrländska på.

Postat av: anne

Underbart, underbart!!!!



Men om jag har en apparat förstår jag inte...!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback