Mitt namn är RUT...

I dag har jag gjort sånt där osynligt tråkgöra.
Sånt som bara märks när det är ogjort.
Torkat golvlister och skåpluckor, städat skräphinkskåpet och rengjort fläkten.
Kört bort skräp, alla dessa tusenmillioners plastbyttor som inte har nåt lock som passar, plastkassar till förbannelse, tidningar och tomma mjölkkartonger.
Så var det gjort.
Dags för pausvila - te med blogg.
Sen blir det dammsugning, golvtorkning, tvätthängning och matlagning.
Fläskfile med potatisgratäng.
Blir nog bra det.

Tanken på alla pengar jag tjänar piggar upp mig lite.
Hushållsnära tjänster får man väl dra av på skatten, va?
Borde bli en rejäl slant.
Och visst tjänar man extra mycket när det är helg?
I så fall sparar jag nog lite stök till imorgon också....

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Vad du jobbar och sliter! Men om jag har förstått det rätt borde det vara din man som får dra av för dig. ;D

Postat av: Ellis

Jag rensa avloppet i toaletten, rengjorde bubbelpoolen sam toaletten, NU kräver mamma att jag torkar inne och ute på skåpen också.



:O



Du kammade förresten hemma förra citatet, hann ej säga igår.

Postat av: Selma

Jösses, du måste ha tjänat ihop pengar så att du kan ägna hela nästa vecka åt hämningslös shopping.

Postat av: Ama de casa

Wow! Du har nog dragit in så mycket pengar att sdu borde kunna bjuda mig på middag - fast kanske först nästa gång jag är uppe i Skellefteå...

;-)

Postat av: Britt

Drar han av för ditt jobb när han deklarerar? Eller byter ni jobb med varandra?

Postat av: Bara Jag

Det är dö'trist jobb men ack så underbart när det är gjort!! Kram!!

Postat av: charlotte

haha antagligen

Postat av: Afrodite

Hihi...ja, det skulle väl kunna bli en rejäl slant du tjänat in på det där dagsverket...=) Vilken id!

Postat av: ansepanse

helg-tillägg och OB-tillägg du vet

kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback