Nära ögat!

Maken har jobbat över och kommer hem svettig och uppriven.

På vägen hem körde han efter en bil som som körde lite saktare än normalt och rätt långt ut i vägrenen.
Maken saktade in och fick syn på två långa rep som släpade efter bilen i mörkret och snöröken.

Längst ut i änden på varje rep hängde två barn i  tio, tolvårsåldern i svarta overaller som tolkade efter bilen på varsin åkmadrass.
Madrasserna hade svängt ut i mötande körbana och bara en lycklig slump gjorde att maken hann upp dom och fick stopp på dumheterna innan en mötande bil gjorde det.

Ungarna hade inte haft en chans, och inte den mötande bilen heller!
Tänk om dom hade halkat av madrasserna så maken hade kört ihjäl dom!?!

Jag blir alldeles svettig vid tanken!!
Tänk så många liv som kunde ha blivit förstörda ikväll på grund av en obetänksam artonåring med färskt körkort bakom ratten på en bil.

Maken läste lusen av honom och förhoppningsvis gick budskapet in.
Förhoppningsvis gör han aldrig om det och förhoppningsvis inser han hur nära det var att allt gick åt pipan.
                                   aenglar/Engel09.gif
Änglavakt, känns som rätt ord just nu.

Permalink Allmänt Kommentarer (22) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Barbro Binda

Jag blev alldeles kall när jag läste detta...vilken sanslös tur att inget allvarligt hände!!!

Postat av: charlotte

det var bra gjort av honom att skälla ut vederbörande

Postat av: Fjortisensmorsa

Jag blir helt mållös över folks dumhet!!! Tur att din man fick syn på det innan det var försent! Puuh!

Postat av: Diana

Alltså, jag trodde först att du beskrivde en sjuk mardröm du haft... Var bor du? Är alla lika galna där? Här i Skåne madrassurfar vi inte bakom bilen (låter som någ amerikanskt...) ;)

Postat av: Ellis

MEN GUD VAD SJUKT!!!! Vad tänker vissa med!?!?



sv: Haha folk brukar dra donken skämt när de gäller mig.



"Ellis kommer in på biblioteket och säger högt till bibliotekarien:

- En Big Mac & Company, tack!

Bibliotekarien säger med låg röst:

- Det här är faktiskt ett bibliotek!

Ellis rodnar lite och böjer sig fram och viskar:

- Oj, förlåt, en Big Mac o Co, tack.



Postat av: anne

Vilken idiot!!!!!!!! Jag har aldrig hört något så oansvarigt!!!!



Tänk att din man såg och förstod vad som försiggick, han hade ju bara kunnat kört förbi eller ännu värre; kört i fatt och kommit för nära.



Vad sa ungarna som tolkade efter då?

Postat av: Gun

Herregud!!!! Jag har alltid sagt att man borde höja myndighetsåldern, det kanske gäller körkortsåldern också. Jag har sagt det på skoj när mina barn varit i den åldern, men samtidigt tycker jag verkligen att många artonåringar kan vara alltför omogna och obetänksamma för sitt eget och andras bästa. Men det här tog verkligen priset!! Vilken TUR att din man stoppade dem!

Postat av: Gafflan

HUR DUMMA I HUVUDET KAN MÄNNISKOR BLI?! Barn på släp efter bilen!!! Giv mig styrka!

Postat av: Bara Jag

Hallå! Hur tänker folk egentligen!! Tycker nog att det borde polisanmälas......

Postat av: ansepanse

jag tror ju inte att så´nt kan hända, skönt att allt gick bra, men tänk om......

det finns 18-åringar som inte borde ha körkort

kramar

Postat av: Britt

Den killen hade ju tur som inte fick de båda barnen dödade, förlorade körkortet, hamnade i fängelse och hade två liv på sitt samvete resten av livet. Tycker som Gun att det börjar bli dags att höja myndighetsåldern....fast det kanske inte hjälper...vissa hjärnor blir ju bara 8 år oavsett hur gammal kroppen är. Hoppas han som körde bilen förstod allvaret och inte gör om det...eller så är han en av dessa som inte har intelligens nog.

Postat av: Ama de casa

Vilka GALNINGAR det finns!

Hoppas han har fattat nu...

Postat av: Mita

DETTA VERKAR JU VARA HÖJDEN AV VANSINNE!!!

Postat av: Pia

Jösses, jag fick ont i magen av att bara läsa ditt inlägg.. jag hade nog varit skakis i flera timmar om jag verkligen sett det där! Ibland är de allt för unga för att göra konsekvensanalyser; det är ett som är säkert!



Postat av: Ulrika

Jag hade nog inte gett mig där. Hade stuvat in samtliga i egna bilen o åkt hem till dem o berättat för deras föräldrar. Var det grabbens syskon? Jag riktigt hurvas vid tanken!

Postat av: gladulle

oj blir kallsvettig när jag läser detta. Tur att det slutade bra. Hjälper nog inte att höja körkortsåldern, idioter finns alltid. Jag försöker lära mina barn att tänka efter före. så förhoppningsvis inser de då att alla saker man kommer på kanske inte alltid är så smart.

Postat av: Selma

Men jösses! Ska man inte tänka längre än dit näsan räcker får man inte vara för trubbnosig. Fy så otäckt vilken tur att det gick bra.

Postat av: PetraM

Men herregud! Aaaah ryser vid tanken....



Tur att maken din uppfattade vad som pågick innan det var för sent...



P.

Postat av: Ia

Men jösses Amalia....vilken tur de hade att Din make märkte upptåget.....fy, det går kalla kårar på ryggen!!!!!

Postat av: Laila

Men shit!?!? Jag blir genomsvettig bara jag läser om det! :-O

Hur sjutton är folk funtade? Men vilken himla tur att allt gick väl tillslut

Postat av: Vigdis

Men gud va läskigt! :-O

Man blir alldeles matt vid tanken!

Och vilken tur att allt gick bra trots allt...

Postat av: Nattis 2.0

JÖSSES!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback