Doctor's orders...

Äta bör man annars dör man.

Men om maten är slut och man är så försvagad av hunger att man knappt orkar handla och än mindre tänka ut någon middagsmat, inspirationen nuddar nollpunkten och dom utsvultna vargarna där hemma väntar otåligt på föda eftersom dom har bråttom i väg till sina kvällsaktiviteter....

När man irrar planlöst mellan konsumhyllorna och klockan springer gatlopp och man känner sig redo att ge upp och erbjuda familjen en näve kallt grus och ett glas vatten...DÅ plötsligt kan det plötsligt hända att man får en uppenbarelse i form av ett extrapris vid frysdisken och hipps vipps så är problemet löst!



Dr Oetker's pizza - 2 för 49:- !!
Japp!! Så får det bli!
Själva namnet låter kanske inte så aptitretande...



...men det var förnämligt lättlagat i allafall!!



Och smaken var det heller inget fel på.
Knaprigt och gott. Riktigt mätta blev vi också.
Vad skönt det är när någon annan står för maten!

Tack, Dr Oetker!     smileys/spitze.gif

Permalink Allmänt Kommentarer (13) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Petra

Färdigmat är en bra uppfinning

Postat av: Gun

Åh vad skönt att se att fler gör så ibland! Vi köper också dr Oetker när vi inte orkar laga mat.

Postat av: Selma

Det blev pizza även här, färdig deg på rulle.

Postat av: anne

Mätt blir man även på Dr Oetkers produkter.

Postat av: Diana

Jepps, sånt blir det här hemma med när det står helt still i skallen. Men jag är inte så förtjust i dem, men var gör man när det krisar...

Postat av: Dansbandsfrun

Där har du en doktor som bryr sig om människor!! ;) kram

Postat av: Stattnskan

Haha, va lustigt ... Jag var på randen till samma desperation igår och såg "två för 49" ... då ringer sonen precis när jag ska grabba läckerheterna och säger att han och flickvännen ska äta på kvarterskrogen ... Så jag sparade både slantar och göramiddagenergi

Kramar

Postat av: Ama de casa

Så där gör ALDRIG jag! Jag är ordentlig med riktiga råvaror och en avsevärd tid vid spisen. Jag är SÅÅÅ duktig.

Duktig på att ljuga, alltså ;-)

Postat av: Baby Melody

Älskar den pizzan, den som är med mozzarella! :D



Skön blogg, ska fortsätta läsa vidare.:)

Postat av: Nattis 2.0

Den har jag aldrig provat, gillar Grandiosa xtra allt :)

Postat av: Anonym

Den godaste maten är den som man sluppit laga själv. Bara att värma = perfekt vissa dagar.

Postat av: ansepanse

javisst är det skönt, det gillar jag :)

kramar

Postat av: charlotte

haha ja dr oetekers är goda


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback