Lillan på vift

Lillgumman ska ut i världen, minsann - på skolresa ända till Göteborg!!
UTAN mej, tydligen...


Jag känner redan hur det stramar i navelsträngen.
Men om jag stretchar och tänjer ut den riktigt ordentligt ska den väl hålla ända till Göteborg...

Å så spännande och tänk så kul hon ska ha!
(Jag är inte riktigt lika hönsmammig som det låter...)

Jag önskar att jag kunde följa med - men då kanske det inte skulle bli lika kul..?
För henne alltså. :D



Permalink Allmänt Kommentarer (19) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Pia

Åh herregud, så jobbigt!

Tänker på hur det ska kännas för mig när min ena dotter sticker till USA nästa höst.. Ett helt jävla år!!!! :o( Ångest.. och samtidigt så vill jag ju att hon ska åka iväg och få uppleva massor!! Lite schizo m a o!! ;o)

Postat av: Selma

Min Lilleman var ett halvår Down under...

Postat av: Peterlarson

Jaha...jag är själv född och uppväxt i Göteborg och lämnade en gång den staden förr att den blev för "trång".

Jag vet inte hur Göteborg är idag, men själv vill jag idag helst bo i skogen vid en liten tjärn eller på en öde ö långt borta från de flesta och det mesta.



Så mycket för att flytta från "inskränktheten"



Men för henne blir det garanterat ett äventyr och det är viktigt med äventyr i hennes ålder.

Postat av: anne

Det är bara att hålla andan och genomlida tills hon är hemma igen! :)

Postat av: Bara Jag

Det är faktiskt rätt jobbigt att ha ont i navelsträngen....

Postat av: Gun

Vad roligt hon kommer att ha! Göteborg är mysigt och det finns nog chans att allt går bra.;)

Postat av: Mita

Tänk vad roligt hon ska ha det utan mammi och med bara kompisar!!!!

Postat av: Bara Jag

Postat av: Bara Jag

Sv. visst är det så!! Vi är vinnare - big time!

Postat av: Nanna

Ha, ha, här stramar det också....fortfarande..tror inte jag kommer att klippa navelsträngen helt, någonsin.. :)

Postat av: Ama de casa

Sen kanske du kan använda navelsträngen i "världen högsta bungyjump!"

Jäpp. Det borde få in dig i Guiness. Eller så kan du ju alltid ta en sån för att lugna nerverna ;-)

Postat av: Dansbandsfrun

Men rara mamman, det är ingen som märker om du följer efter dom i din bil och smyger runt efter dom endast iförd kikare... Du vet att du vill ;)

skämt å sido, vilket häftigt äventyr för henne. Alla äventyr är bra, då får man skinn på nosen ;) kramar

Postat av: Ama de casa

sv: Klart jag har blivit klokare! ;-)

När jag bodde i Skellefteå gick vi ibland kortvarianten av "Broarna runt" (Victoriabron - Parkbron) fast UNDER broarna. På servicebroarna, liksom. Annars var det ingen sport :-)

Tack för tipset! Snurra glopen och pilkastning var ju en lysande idé! Fast tyvärr kom inte jordgloben med i flytten...

Postat av: Gun

Sv: Ja, William Witsman är jättekul! Jag får inte så ofta kommentarer av honom, men när jag får det, då är de roliga också.:D



Godmorgon Ulrika!:)

Postat av: Daniel

åååh önskar jag oxå kunde åka med!! kan va en hönspappa under resan!

Postat av: Petra

jag tror att navelsträngen går att tämja väldigt långt

Postat av: ansepanse

vad roligt för lillgumman och hon skulle nog inte tycka att det vore lika kul om du var med :)

kramar

Postat av: Fjortisensmorsa

Fjortisen är i Gbg på Liseberg idag med sin konfirmationsgrupp..och det är VÄRSTA ovädret!! :(

Postat av: Britt

När jag gick i 6:an åkte vi på skolresa till Göteborg. Verkligen ett minne för livet. Våran magister plus 2 klassmammor höll ordning på oss . Klart hon kommer få hur kul som helst!



Genom åren har jag återvänt till Göteborg och sett Springsteen och sökt jobb, semestrat och jag tycker det är en fin stad.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback