Med fötterna på jorden och huvudet i det blå...

Dottern hade i höstas vissa ogrundade funderingar om att söka gymnasielinje i Umeå, tio mil hemifrån.
Vid frågan om var hon skulle bo svarade hon glatt att det var inga bekymmer, hon kunde dela studentrum med äldsta kusinen som precis kommit in på läkarlinjen.
Att kusinen i fråga möjligen kunde ha invändningar mot arrangemanget hade hon ingen föståelse för.

- Vaddå? Han kan få forska gratis på mig som tack för hjälpen!
- Hur menar du då, frågade jag lite ängsligt.
- Jaa, han kan få göra en fotförstoring till exempel. Det skulle jag verkligen behöva!



Är det det som kallas för en win/win-situation?
Hon får sina 35/36-fossingar förvandlade till en storlek större och han blir medicinsk pionjär inom transplantationsteknik...?

Nu blev det gymnasielinje i Skellefteå i stället, på pendlingsavstånd från hemmet.
Det känns tryggt och lugnt, både för mig och för läkarkusinen.

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Selma

Jag har rätt rejäla blan, hon kan få lite av mig.

Postat av: Em

Hahaha! Hon är onekligen kreativ i sitt tänkande. men jag förstår att det känns bra att ha henne hemma, man vet ju aldrig. :D

Postat av: Ama de casa

Jag gick ju på gymnasiet i Skellefteå och titta vad bra det gick för mig! ;-)

Ooops! Nu skrämde jag iväg dottern till Umeå...



Vilken linje (eller vad det heter nu... Program?) blev det och vilken skola?

Postat av: Gun

Tänk om allt verkligen avr så där enkelt som man tror i den åldern! Skönt det skulle vara. Jag förstår att ni vill ha henne i närheten.

Postat av: Ama de casa

sv: Bära? Jag???

Kaviar vill ju ha kallt... Jag vill inte ta med hela tuben ifall den blir dålig i värmen. Kaviar är faktiskt DYRT här! ;-)

Postat av: Britt

Jag tycker inte det är något problem med den skostorleken....vad menar hon dottern...? Förstöra så fina fötter....vem vill ha stora fötter? ;D

Postat av: Ia

Du har ju gjort ett strålande jobb med uppfostran av Din dotter......Hon ser möjligheterna och inte problemen...perfekt!!!!!

Postat av: Britt

sv 1: Så långt tänkte jag inte...jag tänkte bara att jag ville överleva. Jag tror jag skiter i det där med att överleva med kackerlackorna.



sv2: Jag hade nog inte vetat att fiket på Åhlens tak finns heller om inte jag haft vänner i Stockholm som tar mig dit.



sv3: Ehhh....vet inte om jag ska ta det som en komplimang?

Postat av: Bara Jag

Vem är gladast - du eller kusinen??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback