Gnällblogg...

...en sån daaaag på kontoret!

I dag har vi haft att göra med i stort sett samtliga kundstereotyper som det överhuvudtaget är möjligt att ha.

djur/apor/Affe06.gif
Exempelvis den Genomsnåle som har ett förgrämt uttryck i ansiktet redan på väg in genom dörren och "ska tänka på saken" när han får reda på hur hutlöst mycket vi begär för den där gummistroppen som han för ett ögonblick trodde att han behövde...
kommunikation/Telefon/Telefon13.gif
Och Bindgalna kvinnan som pratar och pratar och pratar om hur alla andra pratar om henne och bara ska låna telefonen en liten, liten stund och fortfarande pratar och pratar och pratar högt och ljudligt i luren efter femton minuter.
fordon/Fahrzeug96.gif
Och sen Nätdrogaren som ringer tio gånger och frågar om hans efterlängtade pillerpaket har kommit. Han vet att vi vet och alla vet att vi ingenting kan göra åt det...
Sedan är det dags för Alkisgubben som faktiskt lät bli att pinka på golvet idag. Jihoooo! Vågen!
fordon/Fahrzeug35.gif
Och så slutligen: Smitaren!
Tankade för 687 kronor, klev in i bilen och stack! Fräckt som tusan och faktiskt vanligare än man tror.
Lyckligtvis fastnade han på övervakningsfilmen, så han kommer att få påringning i morgon, lita på det!
Så lätt kommer han förhoppningsvis inte undan.
halsningar/Liebe16.gif
Förtydligande: Vi har lyckligtvis haft fler kunder än dom här trista avarterna och dom allra flesta är ju givetvis vanliga, hyggliga, trevliga, roliga, glada, genomärliga människor.
Och jag gillar faktiskt mitt jobb, i stort sett alla andra dagar... ;-)

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Petra

Kunden har inte alltid rätt...

Postat av: Ama de casa

Jösses vilka typer det finns! Hoppas du får en bättre dag imorgon...

Postat av: Ann-Louise

Först trodde jag att du jobbade på gummiverkstad, sen trodde jag att det jobbade på apotek till slut gissar jag på bensinmack! =)

Postat av: Åsa

Som sagt, allt skulle funka jättebra om det inte vore för dem där kunderna......=)

Postat av: anne

Men du får ju i alla fall se folk... Det är många dagar då jag bara ser en eller två av mina kollegor och inte en enda kotte till...Hur kul tror du det är...? ;)

Postat av: Gun

När det mest positiva som hänt är att alkisen inte pinkade på golvet, då vet man att man har haft en riktig skitdag, haha! Hoppas det blir bättre imorgon!

Postat av: Diana

Man slutar aldrig förvånas över vilka människor det finns... jösses.

Postat av: Ellis

Vad mycket action! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback