Ny dag, nya omöjligheter...

Tusen tack alla snällisar för alla gratulationer!!
Nu är jag 41+1 dag och det är inte klokt så  mycket smartare och mera livserfaren jag har blivit!
Den nya, äldre och klokare Ulrika skulle aldrig drömma om att exempelvis rengöra avloppet med dammsugaren, eller lägga upp gardinerna med häftklammer eller laga bilen med silvertejp.

Nej, numera tänker jag nytt och fräscht och förnuftigt.
Fast om man ska kunna lära av sina misstag, måste man ju faktiskt se till att göra nya då och då, istället för att  bara upprepa dom gamla.
Nåja, det blir det nog inga större problem att åstadkomma...

Idag är det ju dessutom Ama de Casas dag!!
Hon fyller 50 år idag och är ett underbart levande bevis på att man minsann inte behöver bli tråkigare med åren, utan snarare tvärt om!!
Just nu befinner hon sig som vanligt på resande fot med sin trogne vapendragare Anders vid sin sida, ständigt beredd på äventyr och med kameran i högsta hugg.
Grattis Ama!! Hoppas dagen blir fantastisk!

mat/Nahrung32.gif

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ia

Åh...får man gratulera en dag i efterskott??? Jag vilade från bloggturen igår ;)



Alltså...det man inte kan laga med silvertejp ska man kasta..och då är jag lite mer än än Du i år :P

Postat av: Dansbandsfrun

Grattis i efterskott till dig du unga tös!

Hoppas du hade en fin dag.

Sv: ja gud så kul det är å va ute ibland o "skaka loss" ;)

O lite ögongodis på scen skadar ju aldrig ;)

kram

Postat av: Ama de casa

Tack söta och underbara du!



Fast nu när jag har passerat strecket (inklusive tidsskillnaden) så har jag blivit seriös och kommer att ha mycket tänkvärda inlägg. Sluttramsat, kan man säga :-)

Postat av: Diana

Grattis i efterskott!

Ama har ju lovat att bloggen ska bli mognade nu, vi får väl se hur länge det håller... jag gissar på typ 5 sekunder. ;) Tack och lov!

Postat av: gladmymlan

oh så...det kommer komma en dag...när man inte längre lagar allt med silvertejjp?!!

herrejösses! grattis i efterskott!! hoppas din födseldag var alldeles underbar!

kramen!!!

Postat av: Ellis

Haha skall du inte bli seriös som AMA? :D Nu när du fyllt år?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback