September!

Ja, jag vet att det old news.
Det är den andra redan och den tredje väntar runt hörnet.
Solen har varit vänlig nog att skina hela dagen och om man står i lä klarar man sig en liten stund utomhus utan vantar...
Jag läste härom dagen att samerna delar in året i åtta årstider
 istället för bara fyra.
Det låter förnuftigt, och när jag tänker efter är det så nog vi gör här uppe
i norr över lag.

Vinter
Vårvinter
Vår
Försommar
Högsommar
Sensommar
Höst
Senhöst

Smart va?
Det blir liksom fler etappmål och delsegrar på vägen mot målet...

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Svorskan

Inte alls dumt! Särskilt nu på hösten så tycker jag att det finns så många nyanser. Vår är för mig när solen värmer och det fortfarande är kallt i skuggan, men hösten kan vara så otroligt olika över lång tid.

Sv: Hahaha! Jag kan ju inbilla mig.

Postat av: Åsa

Sensommaren var kort iår. Hösten kom väldigt snabbt.

Postat av: Gun

Smart faktiskt. Jag önskar mer sensommar! :)

Postat av: Ama de casa

Mycket smart! Ta patent på idén vettja - om nu inte samerna redan har gjort det :-)



sv: HAHAHA! Ett TON fisk :-D

Postat av: Diana

Höst är det väl då nu... fasen jag känner mig som en gammal tant, men fasen vad kallt det är!

Postat av: Ellis

De där med sommrarna lät skit bra, haha

Postat av: ansepanse

det låter mycket roligare på det viset :)

Sv: jo, jag njöt i fulla drag i bastun igår :)

kramar

Postat av: ullis

Det var inte dumt inte! men jag hoppas fortfarande på nån tur till med båten och kanske ett sista dopp om det inte är alltför kallt...

Det skulle ju bli fint i helgen så hoppas, hoppas..

Trevlig helg!

Postat av: Gafflan

Helt klart bättre! Tänker man så då blir ju både vinter och höst liksom...kortare :D

Postat av: Stattinskan

Ja, det är kanon. Jag njuter av hösten ... ja, om det inte regnar hela tiden. Fast jag saknar den norrländska hösten för den är verkligen i regnbågens alla färger :-)

God morgon


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback