Tjohoooo!

I dag drar hockeysäsongen igång igen!!
Varje tisdag, torsdag och lördag i en evighet kan man om man vill (maken) beskåda Skellefteås stoltheter jaga puckade puckar på halkigt underlag.

DET är vad jag kallar underhållning!!

Not.

Det är vad jag kallar tid till att göra någonting annat.
Vadsomhelst är roligare.
Sjäklar vad jag ska få mycket gjort, plötsligt.
Åtminstone på tisdag, torsdag och fredagskvällar.

Inget ont som inte har något gott med sig.

 

Permalink Allmänt Kommentarer (14) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Åsa

Jaha, är säsongen igång nu igen. Ska bli spännande att se om ortens stolthet (Modo) lyckas med konststycket att i alla fall ta sig till slutspel iår.

Postat av: Janne

Äntligen! Som jag har längtat! :D



Jag tror att din man blir glad om du håller dig så långt bort från honom som möjligt tisdagar, torsdagar, fredagar OCH lördagar när matchen håller på. Eller servera honom öl i tysthet under den. ;D

Postat av: Gun

Fy sjutton! Stackars dig. Och mig!

Postat av: Bara Jag

På något sätt lyckas hockeysnacket hålla i sig året runt i ortens tidning - och saknar man nyheter om hemmalaget kan man alltid skriva om Foppas skada och Foppas "vara eller inte vara"..... Nej - det finns verkligen inget mer intressant att skriva om, tydligen??? Kram!!



Sv Skulle önska att läkningen inte plötsligt vänder emellanåt.....

Postat av: Mia systeryster

Usch och fy för att titta på hockey. När min son spelade i 16 år så bodde vi i ishallen. Aldrig mer. Njut av din egentid du;)

Postat av: Diana

Tur att inga skånelag är med i högsta serien, alltså slipper jag kanske att titta på det... Men Batman hotade med att vi skulle åka upp till Jönköping för att se hans lag. Suck... Karlar.

Postat av: Stattinskan

Nä fy! Live går det väl an men på TV ser jag ju inte ens pucken ... och NEJ, det beror visst inte alls på min ålder ;-)

Postat av: Fina Frun

Jag hade nog skippat hockeyn ;)

Postat av: Gafflan

Jiiiiihaaaa...skulle man kunna säga men jag gör det inte!

DET. ÄR. DÖDEN!!!

Maken min han jublar och i morgon ska ha få se att av sina favvolag spela på teve (Frölund) och resten av familjen får väl hoppa kråka eller något under tiden. Vet du Ulrika? JAG VILL HA EN TEVE TILL!!

Postat av: Britt

Måste säga att jag emellanåt kan tycka det är roligt att se Luleå Hockey spela Live. Inte så att jag går på alla hemmamatcher.

Postat av: Ellis

Såg du matchen igår??

AIK - Linköping, sämst då AIK fick så de teg.. men ändå...



sv: Jag fick svullnadspiller som skulle få halsen o näsa dämpas när de gäller svullnad men hämta aldrig ut.

Postat av: Ama de casa

Wow! Nu blir boken klar och en rackarns massa roliga blogginlägg kommer du att ösa över oss!



Jippiiiie! Hockeysäsongen är här!!!

:-D

Postat av: Ia

Hoppas Ni har fler än en teve!!!



Nån match då och då kan väl vara skoj men inte tre i veckan!!!

Postat av: ullis

Hade verkligen sett fram emot att se Frölundas första match på TV i kväll, men det blev kalas istället. Får bänka mig framför nästa match istället. Ska bli oerhört spännande att följa elitserien igen för att inte prata om när skidsäsongen börjar!! Så mycket att se fram emot! Kanske är jag en riktig sport nörd?? I alla fall det man kan TITTA på och slipper utöva själv...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback