Få se nu då...

Idag är det alltså den första dagen på veckan och den sista på månaden.
Just idag är det precis 116 dagar till midsommar för den som vill veta.
Och 207 dagar kvar till julafton, även om ni inte vill veta...

Dessutom är det som bekant exakt 25 år sedan Olof Palme mördades.
Själv var jag sexton år gammal på den tiden och på besök hos min syster i Sundsvall.
Hörde det på radio och världen stannade för en stund.
Att mördaren fortfarande inte är gripen är ingenting annat än skandal, och som det verkar kommer det antagligen att förbli olöst forever.

Det om detta och nu över till någonting heeelt annat.
För det är ju faktiskt Musarmens dag idag också!



Så för Guds skull, se till att uppmärksamma den arma musen ordentligt...

Åtminstone en dag om året.

Permalink Allmänt Kommentarer (11) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Diana

Jag minns Palmemordet... eller nja, mamma har berättat att jag var jätte ledsen för att Dass-Rulle på tv var intällt.

Är det så nära till jul...nooooo! Suck!

Postat av: Ama de casa

Jag minns det som det var igår. Eller i alla fall i förrgår. Jag skulle jobba, började 07.00 på Skansen. På helgen brukade jag passa på att köra Sveavägen (var alltid så mycket folk på vardagarna, och ombyte förnöjer). Det var otroligt mycket bilar där, så jag valde en annan väg. Först när jag var på jobbet fick jag höra vad som hänt. Omskakande och otroligt hemskt.

25 år... Vad tiden går!



PS: Jag var också ledsen för att Dass-Rulle var inställt...

Postat av: Svorskan

Jag har nackspärr just nu, finns det en egen dag för det med? :D



Olof Palme.. Ja, då bodde jag i Norge, men det var en nyhet som gjorde att man började fundera på vart världen var på väg. Hans änka är ju övertygad om att hon prickade rätt man, men vem vet.

Postat av: Ellis

Det är exakt 47 dagar till min födelsedag också! De glömde du skriva!

Postat av: Ellis

Det är exakt 47 dagar till min födelsedag också! De glömde du skriva!

Postat av: Stattinskan

Jag har ingen musarm men får sabla ont i nacken när jag halvligger i soffan och har datorn i knät :-)

Postat av: Krönikören

Alltså kommer vi hädanefter att förknippa Palmemordet med möss. Känns väl så där.



Jag har en så kallad tennisarmbåge i höger arm och är högerhänt. Eftersom jag länge har arbetat med it-utbildningar har jag levt som jag lärt, dvs jag kör musen med vänster. Det är lite roligt att se allas min när de med självklar min säger: Du har musarm!

Själv kallar jag den deletearm, jag raderar för mycket.

Postat av: krulli

Jag minns det också, blev uppringd av en kollega som varit ute. Hon hade fått reda på det i taxin på väg hem. :/ Satt hela natten och lyssnade på radio, kunde inte direkt sova.

Postat av: Diana

Sv: urk, vad äcklig du är! ;)

Postat av: Britt

Känns märkligt att förknippa musarmen med Palmemordet.



Jag minns exakt vad jag gjorde när jag hörde att Palme dött trots en lång kväll på puben. Blev som nykter direkt. Det kändes så otroligt, så overkligt. Vi sov inte förrän klockan var 10 på förmiddagen då vi somnade av utmattning vid radion som spelade sorgemusik. Ingen mördare hade fångats än och vi tyckte att det tog lång tid. Tänk om vi vetat att det skulle ta över 25 år innan det blev löst...om någonsin.

Postat av: Ia

N¨ånting säger mig att Du gjort en tankevurpa.....om man inte flyttat julafton förstås :D



Trevlig resa :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback