Frostigt...

...och fortsatt bistert och kylslaget, åtminstone väderleksmässigt.
Är minst sagt trött och less på vintern och om möjligt ÄNNU tröttare på allt väderprat och gnäll på kylan.
Det är som om folk inte har annat att prata om!
(By the way, så var det runt 30 bistra minusgrader här i morse för den som vill veta....;-)
Själv vill jag hellre glömma.
TUR att man får värma upp sig på jobbet...NOT.
Tolv grader, visserligen plus, men lite för lite för att blodet ska flyta normalt genom kroppen.
Försöker tina upp så mycket det går med hjälp av hårt arbete och varmt kaffe, men jag blir mest kissnödig.
TUR att man inte är en sån där bitter, ironisk typ som bara klagar och gnäller.
TUR att man har andra, viktigare saker än den här ISTIDEN att bry sig om.
TUR att man är lättroad så man åtminstone kan skratta åt eländet.
Hahahahaha...
Ett gott skratt kan höja kroppstemperaturen med flera grader, om man tar i ifrån tårna.
HAHAHAHAHAHA!!
Det FUNGERAR verkligen!!!
Ååååå så varm jag blir!!

TUR att man kan gå ut och kyla av sig....





Permalink Allmänt Kommentarer (14) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Hahaha, såååja, det är snart sommar (och då gnäller alla på att det är för varmt;)). Men inne ska det vara varmt. 12 grader inne är värre än -30 ute tycker jag.

Postat av: Mita

Ja visst är det TUR!

Postat av: Annica

Härligt myggfritt är det i alla fall :)

Postat av: Britt

Oj då hade jag riktigt varmt inne på jobbet idag...jag hade 15 grader inomhus.

Postat av: PEGU

hahaha...vilket härligt inlägg :) jag förstår att du bor i norr, men var?



Vårkram!

Postat av: förbudsministern

...och jag är förbaskad..för mitt förbud mot kyla o is o snö-elände verkar inte efterföljas..fnys!:)

Postat av: Ama de casa

Jag gnäller inte heller, och ångrar inte flytten söderut det allraste lilla minsta :-)

Postat av: Pia

Nä, det är tur att du inte gnäller.. det finns det så många andra som gör!!! Moahahaha..



Jag slutade dock tvärt gnälla om våra 25 minusgrader när jag pratade med brorsan som hade -39!!! F-n, det är ju rena blidan här i jämförelse! ;o)



Men är det ingen som skickat inbjudningskort till Våren än? Vem är det som har den uppgiften på sitt bord? I så fall vill jag gärna läxa upp personen ifråga. Äskar om 2-3 minusgrader och strålande, värmande vårsol, tack!

Postat av: Bara Jag

Att kissa när man fryser är inte det värsta - det känns liksom varmt det med :-)

Kram!

Postat av: Susann

kikar in och önskar en fin kväll :)

Postat av: Krönikören

Jag håller med, är så less på allt vädergnäll. Inte gnällde jag i måndags morse när jag genomförkyld och nyvaken fick slänga på mig en jacka och gå ut och putta på en biljävel som inte startade för att det var 24 minusgrader! Nänä.

Postat av: Monica

Här på västkusten ska vi väl inte gnälla, men det gör vi ju i alla fall. För här har vi den råkalla vinden och blåsten som gör att det känns mycket kallare än vad det är.

Postat av: Agnetha

hahaha, du är rolig du ! Tur att du kan gå ut och kyla av dig.

Man har just inte annat att göra än att finna sig i det här vädret, bara att klä sig som det passar bäst. Är glad jag inte bor uppöver så här när våren snart är på G, hoppas jag. Längtar efter folket däruppe, mentaliteten, fjällen , dialekten där hemma. Man får ta den onda med det goda, trivs bra här med, men saknar vännerna.



Ha det så gott du kan i kylan ! Här blåser det ispiggar, inte kul. Håller mig därför inne och har vilodag idag. Sov inte många minuter inatt.



Varma kramar

Postat av: krulli

Haha vilken tur du har!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback