Återvinning

I rent energisparsyfte tänkte jag återanvända förra veckans torsdagsinlägg ( vilket som av en ren slump råkar vara det senaste skrivna, minus ett)
Inga större förändringar har nämligen inträffat sedan dess, det mesta som stod i det inlägget gäller fortfarande.
Pannkakan är fortfarande slut och maken kör skogskran i dag också, såvitt jag vet.
Skyndade ut till skogen på lunchrasten igår och serverade honom välsmakande bullfika i traktorn.



En snabb puss och sen iväg.
Inte mycket till lunchhångel, men man får vara glad för det lilla.
Tråkhockey är det tydligen också ikväll, precis som förra veckan, innebärandes att maken flyr hemmet för att umgås med likasinnade. Antagligen blir det förlängning den här gången också, det brukar det bli. Hoppas på vinst ändå, för en glad make är en bra make och med lite tur så kanske det ena leder till det andra...


Själv pysslar jag med annat under tiden - bak, stök och en film med barnen kanske om dom vill göra mig sällskap i soffan. Lite bloggning blir det nog också, ifall min laptop är med mig, den var lite krasslig igår när jag skulle gå på besöksrunda. Fast den var nog bara lite otränad, den stackaren har ju inte fått så mycket uppmärksamhet på sistone. Det är väl förstås inte så lätt att plötsligt bli på, när man varit av så länge.

Tja pja.
Som sagt, inte mycket nytt under solen.
Utom möjligen Solen själv, då.

Jag såg den nämligen idag - den finns där uppe!!
Och det gjorde den inte förra torsdagen.




Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Selma

Det är egentligen rätt sällan det händer nått alldeles nytt eller som man tänker en tanke man inte tänkt förut men ptjaaa, de gamla duger rätt bra.

Postat av: Diana

Var glad att gubben flyr hemmet när det är hockey, så slipper du glo på skiten! :)

Postat av: Barbro Binda

...bullfi....JASSÅ! Jaja, man får nöja sig. Kram pådä!

Postat av: Barbro Binda

...bullfi....JASSÅ! Jaja, man får nöja sig. Kram pådä!

Postat av: Mita

Smart med återvinning av inlägg, banne mig, för vissa dagar kan vara rätt lika.

Kramiz!

Postat av: Ama de casa

På min tid fanns just inget annat att göra än att glo på hockey. Där var ju dessutom alla killarna ;-)



Kul att solen finns hos dig - men kan du vara lite snäll och skicka tillbaks den? :-D

Postat av: Agnetha

Återanvändning kan aldrig vara fel i dessa tider !

Kör hårt !



Kram

Postat av: Frela

Ibland kör man fast i bloggandet och tycker annat är roligare.. men så plötsligt saknar man "vännen" och då tar det fart igen!! Solen hjälper till att göra livet lättare.. längtar efter krokus i hörnen!!

Postat av: Bara Jag

Jag hoppas att det ena gav det andra efter matchen - dåligt lunchhångel kan ju kompenseras på annat vis...

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback