Bonjour!


Bilden stulen från nätet, men min bulle såg ut preciiis sådär, jag lovar!

Rivstartar fredagen kontinentalt med the´och croissant.
Jo, jag vet att man ska dricka cafe´au lait till, men jag vill ha mitt the´på morgonen, nån måtta får det var på dom franska fasonerna.

Men O la la, vad det smakar bra!

Preciiis som på en fransk liten uteservering någonstans på rivieran.
Fast inomhus.
Minus den rutiga duken, dragspelsmusiken och servitören i basker och vaxad mustasch.
Fast plus plusgraderna, vi har faktiskt hela fem stycken såna här i västerbotten idag.
Och solen kikar fram mellan molnen.
Verkar lovande det här.
Ha en fin fredag allihop!

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Buenos dias!

Här har vi bara 12 grader just nu, så ni har ju nästan Spanienvärme :-D

Ha en finfin fredag!

Postat av: Pia

Bonjour madame!!! T-il être français ce soir baiser? ;o)

Postat av: Stattinskan

Vi har minus av det mesta ... solen har gått i moln, några plusgrader syns inte heller till och framför mig finns inte en enda croissant och dessutom är jag tröttast på jorden ... väldigt positiv kommentar det här ;-)

Postat av: Diana

Vilken lyxfrukost! Men så är det bara fredag en gång per vecka, hehe. Lika bra att starta fredagsmyset i god tid.

Postat av: Krönikören

Alla de minusarna gjorde att det blev plus! Nja, skulle vara rutiga duken då...

Här är det minus. Men SOL för bövelen!



Trevlig helg!

Postat av: Pia

Sv: Hahaha, Google translate är bra!!! Jag undrade om det skulle bli några "franska kyssar" på kvällen efter din helfranska dag!!! :o)

Postat av: ansepanse

uj, då har ni mildare än vad vi har här lite söderut

ha det gott

Postat av: Afrodite

Vilken fredagsmorron! Undrar hur den dagen slutade som inleddes med en sån fest...=)

Kram och godmorgon!

Postat av: Ellis

Utan té på morgonen är de INTE morgon! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback