Mors bak luktar gott...

Nytt år - Nya (o)vanor!

Jag har lovat mig själv, tyst och i största hemlighet, att dra ner på sockret i allmänhet och godiset i synnerhet.
Det går så där, faktiskt.
Hittills har jag inte köpt nåt godis själv. Att jag däremot äter av redan inköpt godis, är ju liksom en helt annan sak.
Fikat på jobbet har jag också hållit mig ifrån.
Se hela bilden

Inte så svårt kanske, med tanke på att vi inte har några schemalagda fikaraster, utan fikar på stående fot när och om tillfället ges. Men ändå.
Stadiga frukostar har det också blivit - gröt med äppelmos och hemlagad smoothie på morgonen, till barnens stora lycka. En bieffekt av detta är att till och med Sonen faktiskt äter frukost nuförtiden. (Ja, dom gillar gröt. Och broccoli, spenat och surströmming också, fast inte till frukost förstås..:)

Således ligger jag för närvarande lite minus på mitt dagliga sockerintag.
Eller skulle göra, rättare sagt, om det inte vore för min nya besatthet,
Kvälls-bak!
Återigen till barnens (och makens) stora lycka.



Jag hinner knappt innanför dörren på kvällarna, innan jag sätter igång.
Hittills i veckan har jag hunnit med Potatisbakelser, Nötslabang, Brownies och två Morotskakor.
Och det är faktiskt bara onsdag!!
Ikväll funderar jag på att köra Karlsbaderbullar och Nougatkakor.
Jag som egentligen avskyr att baka...
Så vad sockerintaget beträffar, går jag nog plus/minus/noll.
"Vinsten" är väl i så fall snarare doften av nybakt och familjens belåtna smaskande...

Ja, ja. Vi får väl se hur länge "vansinnet" håller i sig den här gången innan det går över...

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Diana

Hrm, tja... eh... det är ju bra att du i tanken dragit ner på ditt sockerintag. Haha!

Postat av: Gun

Hahaha, jaja, man kan in te lyckas med allt. Du har ju inte direkt någon övervikt att dras med. :)

Postat av: Mita

FLITIGA du!!!!

Postat av: Bara Jag

Familjen vill nog gärna att du ger fler nyårslöften ett annat år :-)

Postat av: Mita

Man kan inte lyckas med allt, godisgris som jag är så kan jag också ställa mig och baka när sötsuget blir för stort,tssss....

Kramen!

Postat av: Britt

Verkar vara ett gott år 2011 för er :)

Postat av: Ellis

jag börjar känna hur all mat sätter sig så jag måste börja tagga ned med sötsakerna då de blir dallrigt fett o inte fast hahahaha

Postat av: Ama de casa

Jag som inte ens vet hur man gör när man bakar är djupt imponerad!



(Eller? Kanske inte... Du visar bara länkar till recepten och inte dom färdiga skapelserna :-) )

Postat av: Ullet

asg Ja, dit det bär dit bär det.. fnissar glatt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback