Sööööderut!!

Vår framsynta Piffningsminister Desssdia har lagt ett utmärkt förslag till regeringen som jag är MYCKET frestad att bifalla:

Hrm, du vet verkligen hur du roar dig kungligt du...
Fast, ska man se det på den ljusa sidan så kanske du är positiv till (ännu) ett nytt förslag som jag tänker lämna in till regeringen:
gräva loss Sverige och frakta ner oss till Medelhavet!

Helt genitaliskt, om ni frågar mig...;D
Möjligen ligger förslaget liiite utanför Piffningsministerns arbetsbeskrivning, men ordet är fritt och en bra ide´är en BRA IDE´!!

Nog ser det väl ut att rymmas ett litet Sverige nånstans där mittemellan Frankrike och Italien..?!

Fördelarna är ENORMA:

Sveriges möjligheter att etablera sig som turistland kommer att bli SÅ MYCKET BÄTTRE med Medelhavet istället för Östersjön som lockbete! Och eftersom svenskarna i betydligt högre utsträckning än tidigare kommer att välja att semestra inom landet, kommer BNP att öka något alldeles kolossalt!
Vad beträffar HÅLET där uppe i norr, som blir kvar när Sverige är uppgrävt och flyttat, kan vi väll fylla det helt och hållet med snö och is, så att alla vintersportare och snöskoteråkare får sitt lystmäte... Och vart nästa vinter-OS bör förläggas är väl därmed tämligen självklart...
Att sedan Utrikesministern får närmare till kontoret måste väl också betraktas som en klar fördel!

Egentligen återstår väl bara dom rent praktiska detaljerna.
Själva grävandet och flytten och så...
Men den frågan överlåter jag med varm hand och fullständigt förtroende till vår eminenta Fixarminister!
Hipps Vipps en morgon vaknar vi alla upp vid Medelhavet, vänta bara!
Fortast möjligt är inte ett ögonblick för tidigt...

Permalink Allmänt Kommentarer (18) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Diana

Jag håller tummarna att det blir bifall, hon Piffningsministern är en smart brud! ;)

Postat av: Ama de casa

Sååå praktiskt! Jag gillar att ha nära till jobbet så det blir perfekt!



Lite förvånad bara att piffningsministern kom på denna eminenta idé. Säg inget till henne, men hon brukar inte vara sådär jättesmart... Har med hårfärgen att göra, misstänker jag. Men, men. Även en blind höna kan hitta ett korn... ;-)

Postat av: Ama de casa

Förresten... Om det skulle bli för trångt där för att få plats med hela Sverige så kan vi ju lämna skåne hos danskarna. HAHAHAHA!

:-)

Postat av: Ama de casa

Jag vet INTE vem som skrev kommentarerna där med MITT namn... Klart att HELA Sverige ska med, och hon piffningsministern är ju VÄLDIGT smart!

Postat av: Ama de casa

(kom just på att det fanns en tidigare hotbild från ett visst håll - vill inte väcka den hamster som sover...)

:-D

Postat av: Britt

Som mellanrumsminister tycker jag verkligen att vi kan flytta Sverige till mellanrummet mellan Italien och Frankrike. Även utnyttjandet av det andra mellanrumet lät smart.



Det brådskar har jag hört. Ozonlagret är visst tjockare än någonsin över Sverige denna vinter. Inga hål i ozonlagret att sola sig igenom.

Postat av: Ia

Mitt förslag är att vi lägger Sverige ner för det blir mer rättvisa åt det svenska folket som påstår sig vara så himla rättvisa...då tror jag vi får rum ovanför Afrika och nedanför Sicilien....visserligen får nån lite längre till jobbet..men vaddå, hon har ju haft det varmt länge ändå!

Postat av: Svorskan

hahahaha! Jag är så tom i huvudet, jag är så sömnig (möjligt långa promenader som är orsaken) att jag tillåter mig att bara njuta av alla kommentarerna. Men jag hänger självklart med!

Postat av: Diana

Återkommer med kommentar strax, ska bara verbalt ge en viss spansk hemmafru stryk!

Postat av: Diana

Sådär, nu får jag snabba mig innan polisen kommer...



Sv: har ingen koll på ångkokare? Jag är helt chockad! Det får bli ett inlägg sen när vi har lämpliga grönsaker hemma.

Postat av: Dansbandsfrun

oj, vilka härliga ideer! jag känner mig direkt manad att kolla upp lite platser osv nu när jag åker "ner"

jag menar, vi måste ju ha bra "lokaler" läs barer att ha regeringsmöten o konferenser i...



ok, jag återkommer ;)

kram

Postat av: Dansbandsfrun

oj, vilka härliga ideer! jag känner mig direkt manad att kolla upp lite platser osv nu när jag åker "ner"

jag menar, vi måste ju ha bra "lokaler" läs barer att ha regeringsmöten o konferenser i...



ok, jag återkommer ;)

kram

Postat av: Barbro Binda

Värmen å schvettn tyck ja int om, så ja stann kvar te kallhåle å sköt om mysmaken. Häls he åt n´!

Postat av: Krönikören

Tänk att den nya regeringen redan bär frukt! Solmogen! Vilket förslag - vågen. Jag har några spadar, säg till när vi ska börja gräva. Ungarna har några också, så de kan hjälpa till.

Postat av: ansepanse

ja gör det, för just där skulle jag vilja på och då i Sverige :D

kramar

Postat av: Pia

Jäklar va häpen man skulle bli då!!! Om Sverige plötsligt låg så långt söderut!! :o)

Postat av: Gun

Otroligt bra idé, jag tror ingen skulle protestera.:D

Postat av: krulli

Jag skulel vilja opponera mig emot detta förslag!



Ja alltså ska vi ändå flytta kan vi lika gärna ta i rejält. Det serlite trångt iut i medelhavet. Indiska oceanen däremot, där finns det plats! I bengaliska viken vore bra, med Thailand som en granne, Indien som en annan och Sri Lanka en dagstur söderut. Medeltemperaturen i Indiska oceanen ligger på 28 grader.

Medeltemperaturen.

Inte skulle vi behöva jobba alls då!

Tänk sen vilken god mat vi skulle ha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback