Lugn och fin..

Jag blev lite hes i halsen igår efter mitt högröstade inlägg,
så idag när jag har sansat mig något pratar jag med mindre bokstäver.
Fast ORÄTTVIST är det fortfarande...

Dock är jag lösningen på spåren, tack vare vår eminenta Förbudsminister Gladmymlan!

...Jag förbjuder helg och klämdags-jobb om inte dessa kompenseras med en veckas betald ledighet för varje röd dag som arbetas...

och aldrig jobba mer än 4 timmar i sträck.
Lön ska per automatik sjudubblas en röd dag.
så blir det!!
häls förbudsministern  

Det känns lovande!
Den här regeringen ska nog kunna styra upp det mesta till sin medborgarnas fördel...

Permalink Allmänt Kommentarer (16) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Förbudsministetn

... Klappat och klart! Nu ska jag bara se till att reglerna efterföljs!;-)

Postat av: Ama de casa

En HIMLA bra regering du har skrapat ihop. Hmmm... Visst är det så att jag får extraersättning både för svenska och spanska helgdagar. Och alla andra helgdagar som kan finnas i dom länder jag kan tänkas besöka?

/Utrikesministern

Postat av: Ama de casa

Skönt förresten att du inte skriker så högt längre... Jag känner att jag behöver lugn och ro i mitt ämbete :-)

Postat av: Svorskan

Hahaha! Det där låter toppen!

Postat av: Mia systeryster

Det där låter ju toppen=D Vilken bra regering du verkar ha fixat=D

Postat av: ansepanse

det låter ju bra

kramar

Postat av: Gun

Underbart! Nästan så det skulle vara värt att jobba en röd dag.:)

Postat av: Britt

Som mellanrumsminister tycker jag att jag kan uttala mig om MELLANdagarna. Mellandagsarbete, arbete mellan svarta dagar (alltså de röda) är skattebefriat. Varje arbetat timme på röd dag ger en Trisslott....för plötsligt händer det. Så om du arbetar alla röda dagar i december får du 48 Trisslotter!

Postat av: Bara Jag

Vi får fler och fler bevis på att en förbudsmenister är ett måste i varje regering!! Som fixare kan jag gladeligen måla ett stort, fett, svart kryss över alla icke önskvärda dagar ;-)

Kram!

Postat av: Diana

Så många röda dagar jag har arbetat i hela mitt liv... det borde ju innebära typ att jag aldrig mer behöver jobba? Wiiiiee!

Postat av: Agnetha

Låter lovande detta !

Håller på att jobba på sjuk- och hälsoplanen, det är mycket.



God fortsättning !



Kram

Postat av: Hillevi

Det låter som en ypperlig lösning! Tror er regering snart kommer att få ordning på saker och ting. :-)

Postat av: Pia

Har aldrig tänkt på det förut. Jobbar ju själv dagtid på ett mån-fre-jobb. Och är ju alltid ledig på röda dagar. Så, fy så orättvist för er som jobbar kvällar och helger.. Att vara ledig kostar massor av semdagar.. Jag håller tummarna för Din regering och en massa braiga lagändringar!!! För så här kan det ju inte få fortsätta att vara..



Härliga nyårsbilder förresten!!! Ni var ju skitcoola allihop! :o)

Postat av: Anonym

Jag tycker att det hela är ohållbart och eftersom min strävan, som ledighetsminister, är att alla ska vara lediga så mycket som möjligt har jag bestämt att vi härmed stänger Sverige från den 23:e december till måndag efter trettondehelgen.



Helt och hållet. Ingen ska behöva jobba när det är helg, INGEN.

Det är en lagom ledighet för alla Svenskar.

smäller med klubban i bordet



PS länken till regeringen fungerar inte..

Postat av: Ellis

Låter lovande!

Postat av: charlotte

det var ett bra förslag. genomförbart iaf. medelhavet var det värre med :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback