Lördag!

Efter en sällsynt slitig, stressig vecka med tusen timmars övertid på grund av inventering är det äntligen LÖRDAG!
Yeeey!!
Sovmorgon medan man och son och hund gav sig ut på harpaltsjakt i skogarna.
En tallrik fil i sällskap med katten och en dagsgammal supersmulig croissant till teet.
Spotify på datorn och en god bok.
Aaaah! Heavenly.
Värken i korsryggen börjar ge med sig och nackspärren har nästan släppt.
Ser fram mot trevligt besök framemot kvällningen, god mat och dryck ska förtäras och planer smidas inför den stundande semesterresan i februari. Florida igen, och kryssning i Karibien - snart är det dags, oj vad skoj det ska bli!
Tre älgfileer ligger och väntar på behandling på diskbänken, bäst att ge dom en omgång...
Med såna råvaror är det nästintill omöjligt att misslyckas.



Värre var det med baket jag gav mig på i ett ögonblick av övermod.
Fick för mig att slänga ihop några saffransbiscottis - dom blev ju så goda förra helgen, snabbt gick det och inte var det svårt heller!
Den här gången gick det ÄNNU snabbare än sist, så HIMLA snabbt faktiskt att sockret inte hann med överhuvudtaget...
Så nu sitter jag här och petar in strösockret korn för korn i dom färdigbakade skorprackarna.
Tidsödande pillergöra kan jag försäkra er.
Men rätt snygga blev dom iallafall, om man bortser från att dom smakar illa.

Fast skådebröd är ju också kakor, som jag brukar säga...

Permalink Allmänt Kommentarer (24) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Men åh vilken otur, när du gjort dig sånt besvär och allt.

Postat av: Ama de casa

Florida - gud vad trevligt! Och karibienkryssning... Hoppas du bara hinner få ner sockret innan dess så du inte missar din resa... :-D

Postat av: Krönikören

Den semestern låter roligare på alla sätt jämfört med sockerpillsterapin du håller på med. ;)

Postat av: Barbro Binda

Kan du inte kladda nåt sött på dom? Marmelad? Eller ....ja, skita i alltihop kanske.

Postat av: Britt

Doppa dem i sprit och sätt i munnen...inte godare...men mycket roligare. Efter en tre-fyra stycken börjar man nog tycka de är lite goda trots allt.

Postat av: Diana

Hrm, ja socker är nästan ett måste... annars blir det ju nyttigt!

Er semester låter underbar! Kan tänka med att det är roligt att planera.

Postat av: Diana

Hrm, ja socker är nästan ett måste... annars blir det ju nyttigt!

Er semester låter underbar! Kan tänka med att det är roligt att planera.

Postat av: Diana

Jag kör dubbelt så att du inte missar mig! ;)

Postat av: Agnetha

Är ingen stjärna på att baka, men nåt kan jag svänga ihop. Biscotti är ju så himla gott, är det svårt att göra ???

Florida på semestern låter ju underbart, vill också ut och resa. Men jag får hålla mig hemma och vara fastsatt i nåt dropp.



Ha det så gott !



Kram

Postat av: krulli

Hahaha! Så går det när man har bråttom, kunde lika gärna varit jag.

Postat av: Ama de casa

Ha nu en jättefin julafton!



GOD JUL och Kram :-)

Postat av: Afrodite

GOD JUL och stor julKRAM från Afrodite! ♥

Postat av: Britt

God Jul på dig!

Postat av: J.

Jag ska också till Florida och på kryssning i Karibien i just februari (i början på månaden), vilket kul sammanträffande :)

Postat av: Agnetha

Glad Påsk !



Kram

Postat av: Maria

Men nu har det varit lördag FASLIGT länge!!!

Postat av: Gafflan

Vart tog du vägen?

Postat av: Johan

Nu va det ett tag sen du va här. vad händer med en uppdatering? :)

Postat av: Bottega Outlet

Bottega Outlet

Postat av: Mikael

Heej!

Förlåt om jag stör, men tänkte bara fråga om jag kan få lite hjälp från dig skulle verkligen behöva det. Skulle du ha något intresse att hjälpa till i modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer. Även ett inlägg hjälper mycket för att få modeforumet mer levande. Om du kanske bara gillar att läsa inlägg men inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor Kram

Postat av: Ama de casa

Dags för ett nytt inlägg nu, va? :-)

Postat av: Agnetha

Hur har du det där i Burträsk ?????? Hänt nåt nytt ? Saknar dig på bloggen.

Ha det så bra !

Kram

Postat av: Hörni!

Fick sån plötslig Fabulousforty-längtan! :)

Postat av: Ama de casa

HOHO???

Jodå. Så får man säga i juletider ;-)

Saknar dina blogginlägg...

Kram och God Jul!
:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback