Lucky me!!

Fick ett sms av det trevligare slaget i eftermiddag, där det stod att just MITT mobilnummer hade blivit utvalt i det stora mobiltelefonnummerlotteriet, och att detta i sin tur innebär att JAG har VUNNIT - hör och häpna!! - inte mindre än 20 sköna miljoooner USA dollar!!!



Yohooooo!!! Fatta vilken TUR jag har!!

Detta glädjebesked kunde inte ha kommit lägligare, eftersom jag preciiis var på väg till La Stada i sällskap med min mor för att sätta sprätt på lite kosing.

- Nå, vad säger du morsan, var vill du luncha? Säg bara till, jag bjuder!
- Tja, vad sägs om Paris? Vore väl skoj att ta reda på vad dom äter där borta.
- Visst, taget! Vi åker!

Men så bor vi ju där vi bor och efter en snabbkoll visade det sig till vår besvikelse att det faktiskt inte går några lunchflyg mellan Skellefteå och Paris. Lite snopet givetvis, men det fick bli en lasagne på den vanliga syltan istället. Inte fy skam det heller, men inte precis escargots... Morsan insisterade dessutom på att få betala kalaset, men jag lovade visserligen att betala tillbaka med RÅGE när pengarna väl har landat på mitt konto.

Styrkt av födointaget såväl som av kassaflödet investerade jag därefter i snabb takt i tre snygga toppar plus ett par klackestövlar från Scorett to die for...


Visserligen på halva priset man bara för att man plötsligt har blivit rik som ett troll betyder ju inte det att man nödvändigtvis måste vräka sig och bli vulgär.

Nä, jag tänker minsann investera mina pengar KLOKT och FRAMSYNT och INNOVATIVT. Jag tänker göra så mycket GOTT! Skänka till cancerforskning och Rädda Barnen och Frälsningsarmen och Världsnaturfonden och rent vatten i Afrika. För att bara nämna några saker.
Vilken TUR att just JAG vann! Inte bara för mej utan faktiskt för HELA VÄRLDEN!!!!

Nu återstår bara några små formaliteter innan det låter KAAASCHIIING!!! i plånboken! 
Allt jag behöver göra är att mejla kontonummer och pinkod till den där adressen i Nederländerna så är saken BIFF och det ljuva livet kan börja!!!
Ett enkelt knapptryck och lyckan är gjord.
Jag riktigt ryyyser av förväntan...


Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

ÅÅÅhhhh! Som jag har saknat dig! KRAAAAM!



Tänkte på dig här idag faktiskt. Men du? Skicka det där kontonumret till mig istället - det är vinst varje gång!



PS: Saknade dig extra mycket när jag var uppe i Skellefteå i somras...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback