Summertime!




Efter en svettig vecka med högtryck både på jobbet och utomhus, med temperaturerer upp till 34 grader i skuggan så sent som igår, viner nu åter isvindarna runt knuten och kvicksilvret har sjunkit till tolv ynka grader.

Tja pja, ombyte förnöjer och dammsugaren kräver ju också lite uppmärksamhet. Den har liksom kommit lite i skymundan i förhållande till solstolar och uteliv på sistone, det är bara att erkänna.


Så sant som det är sagt...Dessa visdomsord sitter på kylskåpet som en vänlig påminnelse om vad som är viktigt i livet!

En fantastisk vecka har det varit, med värmerekord a la medelhavet och en ständigt strålande sol både dag och natt.
I går blev det till och med ett snabbt dopp i sjön, hör och häpna.
Jag, utomhusbad i Sverige, Västerbotten den elfte juni - det är ord som aldrig tidigare har förekommit i samma mening.
Sen åkte jag motorcykel också, något som ytterligare tyder på att värmen påverkar omdömet...
Nåja, det gick ju riktigt bra och jag var inte alls så rädd som jag brukar. Fartvinden var ljum och behaglig och även i klänning och högklackat och det bjöds på både kaffe och hembakt hos goda vänner som faktiskt verkade uppskatta vårt spontanbesök. På vägen hem lyste solen som en blodröd apelsin och möjligen var det ett tecken på väderomslag.
Tvätten som hängdes ut i går kväll i den tropiska hettan dinglar nu sorgset på torkvindan efter nattens och morgonens ösregn. Men det löser sig. Tvätten torkar nog så småningom, och tids nog kommer finvädret tillbaka.

Sommaren har ju faktiskt bara börjat!!

Permalink Allmänt Kommentarer (16) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Oj vilken skillnad i temperatur från en dag till nästa. Både värmerekord och badrekord igår då alltså..:)

Postat av: Selma

En extra skäljning har aldrig skadat.

Postat av: Ama de casa

Ja det var både upp och ner det - hoppas ni snart får högsommarvärmen tillbaka, och att tvätten torkar :-)

Postat av: Bara Jag

Visst har det varit en fantastisk start på sommarlovet!! Av bara farten lyckades jag ta på mig alldeles för svala kläder idag - glad att jag kastade ett getöga på termometern innan jag gav mig av hemifrån...



KRAM!

Postat av: Krönikören

Tycker nog att 34 i skuggan är att ta i lite väl mycket. De graderna kunde väl vi har fått i stället, vi som är lite mera vana med värme. ;)



Bara skojar.



Lite.

Postat av: Pia

Ja, nog är det tvära kast i vädret!! :)

Det känns dock som om värmen kanske är på väg nu igen.. Håller tummarna!!!

Kram på dig!!

Postat av: Britt

Vi gick också från +30 grader till +7 grader på ett dygn. Kändes ytterst märkligt.

Postat av: Nanna

Ha en fin midsommar och en härlig sommar ! :)

Postat av: Afrodite

Ja, fast nu börjar jag undra vart både sommaren och du håller hus...=) Har du lagt ner bloggen? Skaffat ny?

Kram på dig!

Postat av: Agnetha

Det är nåt som är fel !!! Vi borde ha den där värmen, men icke, här regnar det så att parabolen klarar inte av att leverera så vi kan se nån tv. Tvätten hängs med säkerhet inne, för det är inte varmt mer än korta svängar. Trist sommar !

Maken började nytt jobb nu 6 juli, därför ingen semester. Är iaf glad han fick jobb direkt, vissa behöver aldrig vara/bli arbetslösa.

Här är iaf skapligt myggfritt, alltid något.



Hoppas det är bra med dig och de dina !



Kram

Postat av: Ama de casa

Men? Var har du tatt vägen? Saknar dig...

Postat av: Emmeli

Tack! det gick jättebra:D nu taggar jag för en ny dag imorgon !:D <3<3<3

Postat av: Agnetha

Hejhej !

NU är banne mig sommaren slut och var är du ?????

Kom tillbaka och berätta vad du har gjort.

Hoppas allt är bra !



Kram

Postat av: Maria

Ok. Du är på Mallis, och för DIG kanske det är sommar just nu... men för oss andra är det höst och vi vill höra några berättelser från din sommar, som verkar varit REKORDLÅNG !!!

Postat av: Agnetha

Hej hopp !



Var har du tagit vägen ? Inte varit här sedan i juni, det är illa !

Hoppas det är bra med dig.



Kram

Postat av: Agnetha

Nu är banne mig sommaren slut !

Dags att komme igen.



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback